عملکرد استقلال خوزستان در سال ۹۶؛

از رکورد تاریخی در لیگ قهرمانان آسیا تا حذف مقابل تیم لیگ یکی

کدخبر: 2185116

تیم فوتبال استقلال خوزستان در سال ۱۳۹۶ عملکرد ضعیفی داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم فوتبال استقلال خوزستان که در لیگ هفدهم عملکرد خوبی نداشت و در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد، تلاش می کند تا با هدایت عبدالله ویسی در لیگ ماندنی و آماده حضور در لیگ هجدهم شود.

این تیم سال خوبی را سپری نکرد و با هدایت سید اکبرپورموسوی هرچند شرایط سختی را پشت سر گذاشت و از مشکلات مالی فراوان رنج می برد، اما در پایان لیگ شانزدهم، این تیم با کسب ۴۱ امتیاز از ۳۰ بازی در رده هفتم جدول قرار گرفت و موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مانند فصل گذشته نشد.

اما نقطه اوج کار استقلالی ها، مربوط به لیگ قهرمانان فصل گذشته است. این تیم در گروه B. لیگ قهرمانان آسیا با تیم های لخویای قطر، التعاون عربستان و لوکوموتیو تاشکند همگروه بود و در پایان با کسب ۱۱ امتیاز و پس از لخویا به دور دوم رقابت های لیگ قهرمانان صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الهلال عربستان رفت. صعود به مرحله حذفی در نخستین تجربه حضور آبی ها در آسیا رکورد تاریخی بود که خوزستانی ها موفق به انجام آن شدند.

شاگردان پورموسوی در مرحله گروهی و با درخشش آلویس نانگ و حسن بیت سعید تنها مقابل لخویا در قطر تن به شکست دادند و موفق به صعود شدند، اما در مرحله حذفی با تیم قدرتمند الهلال روبرو شدند و در ۲ بازی رفت و برگشت مقابل نائب قهرمان مسابقات ۴ بر ۲ شکست خوردند و از گردونه مسابقات حذف شدند.

هر چند مسئولان خوزستانی پس از صعود این تیم از مرحله گروهی، در فرودگاه اهواز با آن ها سلفی گرفتند و قول کمک دادند، اما هیچ کمکی به قهرمان لیگ پانزدهم نشد و آن ها با بی پولی و ... لیگ هفدهم را آغاز کردند.

پس از اتفاقاتی که برای مالک استقلالی ها رخ داد، آبی پوشان حتی مدیرعامل و سرپرست نداشتند تا اینکه عبدالرضا موسوی، شرکت گروه ملی اهواز را خریداری کرد و هفته ای ۱۰۰ میلیون تومان به استقلال خوزستان کمک می کرد تا این تیم بتواند از قعرجدول فاصله بگیرد و به لیگ برتر نزدیک شود.

در ابتدای فصل، عبدالله ویسی سرمربی استقلالی ها، رحیم زهیوی، حسن بیت سعید، فرشاد سالاروند، علی اصغر عاشوری، فرشاد جانفزا و ... از دست داد و با بازیکنان جوانش به لیگ هفدهم قدم نهاد. آبی ها در لیگ برتر به هیج وجه خوب کار نکردند، اما از سویی دیگر در جام حذفی فوتبال ایران با شکست تیم های میعاد مغان اردبیل|، ملوان بندرانزلی، تراکتورسازی تبریز به مرحله نیمه نهایی رسیدند و امیدوار بودند تا با شکست تیم لیگ یکی خونه به خونه به فینال برسند که این اتفاق رخ نداد و با شکست ۳ بر یک مقابل نماینده بابل، خوزستانی ها از جام حذفی کنار رفتند و سهمیه آسیا را از دست دادند.

استقلالی ها تا پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر، ۵ برد، ۸ تساوی کسب کردند و متحمل ۱۲ شکست شدند و امیدوارند در ۵ هفته پایانی بتوانند نتایج خوبی کسب کنند تا بتوانند در لیگ ماندنی شوند.

سال ۱۳۹۶ سال خوبی برای استقلالی ها نبود و حالا آن ها منتظر هستند تا در سال آینده (۹۷) بتوانند جشن صعود به لیگ برتر را بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: