صدرنشینی ساری با چلسی در گرو عبور از بنیتز/اینتر به دنبال نخستین پیروزی فصل

کدخبر: 2253806

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا،یکشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا ، یکشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

نیوکاسل - چلسی (ساعت 19 و 30 دقیقه)

آبی پوشان لندن امروز در سومین دیدار فصل خود در لیگ جزیره، در ورزشگاه سنت جیمز پارک مهمان شاگردان رافا بنیتز هستند. مائوریتسیو ساری سرمربی جدید چلسی شروعی خوبی با این تیم داشت و با دو پیروزی در دو هفته ابتدایی لیگ مقابل هادرزفیلد و آرسنال ، شش امتیازی است . نکته مهمتر برای هواداران چلسی این است که آنها از سبک بازی تیمشان با ساری راضی هستند و این مربی تفکر هجومی را به شیرهای لندن تزریق کرده و دیگر از سبک دفاعی دوران مورینیو و کونته در چلسی خبری نیست. ساری به جز فابرگاس مصدوم برای این مسابقه همه ستاره هایش را در اختیار دارد و از همین ابتدای فصل به دنبال جمع آوری امتیازات است تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد.

در طرف مقابل نیوکاسل با سرمربی با تجربه خود رافا بنیتز فصل را خود آغاز نکرده و تنها یک امتیاز از دو هفته ابتدایی به دست آورده است. بنیتز در تلاش است تا در این دیدار خانگی مقابل تیم سابق خود پیروز شود و نخستین سه امتیاز فصل را دشت کند.

نیوکاسل چهار دیدار از پنج دیدار اخیر خانگی خود را در لیگ برتر مقابل چلسی پیروز شده است.

نیوکاسل سه دیدار خانگی که در سال 2018 در لیگ برتر در روز یکشنبه برگزار کرده است را مقابل منچستریونایتد، آرسنال و چلسی برده است. این در حالی است که چلسی هر سه دیدار خارج از خانه در سال 2018 که یکشنبه برگزار شده را مقابل منچستریونایتد، منچسترسیتی و نیوکاسل باخته است.

ساری با پیروزی در این بازی می تواند به پنجمین سرمربی چلسی تبدیل شود که هر سه مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر را برده است. کونته، آنچلوتی، هیدینک و مورینیو پیش از او به این رکورد در چلسی دست یافته اند.

بنیتز 49 دیدار از 106 دیداری که هدایت نیوکاسل را بر عهده داشته، پیروز شده است.

سایر دیدارهای امروز لیگ جزیره

فولام - برنلی (ساعت 19 و 30 دقیقه)

واتفورد - کریستال پالاس (ساعت 17)

سری آ ایتالیا

اینتر - تورینو (ساعت 23)

اینتر با خریدهای زیادی که در فصل نقل و انتقالات داشت، فصل را ناامید کننده و با شکست مقابل ساسولو آغاز کرد و حالا در هفته دوم باید از تیم تورینو پذیرایی کند.افعی ها که امسال دوباره در لیگ قهرمانان حاضر هستند، می خواستند تیمی قدرتمند روانه مسابقات این فصل کنند و چندین خرید خوب داشتند و البته تلاش زیادی کردند تا با جذب مودریچ یا ویدال تیمشان را قوی تر کنند که البته موفق نبودند. با این حال آنها امسال با اسپالتی با وجود رقبایی قدرتمندی مثل یوونتونس، ناپولی و رم، نیم نگاهی نیز به کسب قهرمانی سری آ دارند. راجا ناینگولان هافبک جدید اینتر پس از یک ماه مصدومیت چند روزی است که به تمرینات گروهی بازگشته اما بعید است در این مسابقه در ترکیب ثابت نراتزوری قرار بگیرد.

تورینو نیز مانند اینتر فصل را با شکست آغاز کرد و آنها با یک گل در خانه مغلوب رم شدند و در این مسابقه و در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به دنبال کسب نخستین امتیاز خود در فصل جدید رقابتهای سری آ هستند. ماتزاری در این دیدار امبایه نیانگ و سیمونه ادرا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

آخرین پیروزی اینتر مقابل تورینو در سری آ به اکتبر 2016 برمیگردد که با دو گل ایکاردی این تیم را شکست داد.

اینتر دو بازی آخر خانگی خود در سری آ را باخته است.

افعی ها فقط یک بار دیگر در تاریخ دو بازی ابتدایی خود در سری آ را باخته اند که به فصل 84-1983 برمیگردد و اگر امشب نیز بازنده باشند با رکورد آن سال برابری می کنند.

تورینو نیز فقط چهار بار در طول تاریخش دو بازی ابتدایی خود در سری آ را باخته است.

والتر ماتزاری سرمربی تورینو سابقه نشستن روی نیمکت اینتر در 49 مسابقه سری آ را دارد . او 18 بار نیز مقابل اینتر تیم های مختلف را هدایت کرده که فقط چهار پیروزی به دست آورده است.

ویرایش

سایر دیدارهای امروز سری آ

اسپال - پارما (ساعت 20 و 30 دقیقه)

کالیاری - ساسولو (ساعت 23)

فیورنتینا - کیوو (ساعت 23)

فروزینونه - بولونیا (ساعت 23)

جنوا - امپولی (ساعت 23)

اودینزه - سمپدوریا (ساعت 23)

لالیگای اسپانیا

خیرونا - رئال مادرید ( 00:45 بامداد )

لوپتگی کارش را در لالیگا با تیم رئال مادرید با پیروزی آغاز کرد و امشب در هفته دوم این رقابتها باید تیمش را برای مصاف با خیرونا آماده کند. هواداران رئال هنوز در شوک نبود رونالدو در ترکیب تیمشان هستند و همین باعث شد در بازی نخست رئال، نیمی از ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو خالی باشد. البته رئال ممکن بود در فصل نقل و انتقالات ستاره های بیشتری را از دست بدهد؛ مارسلو و مودریچ نیز خواهان جدایی از این تیم و پیوستن به یوونتوس و اینتر بودند که مدیران رئال اجازه خروج به آنها ندادند تا تیمشان با مشکلات بیشتری روبرو نشود. لوپتگی نمی خواهد از همین ابتدای فصل از بارسلونا عقب بیفتد به همین دلیل به دنبال پیروزی در تمام مسابقات است.

خیرونا که در بازی ابتدایی مقابل تیم تازه لالیگایی شده رئال وایادولید در خانه به تساوی رسیده بود، در دومین دیدارش نیز میزبان است و این بار به مصاف تیم قدرتمند رئال مادرید می رود.

نخستین شکست خارج از خانه فصل گذشته رئال در لالیگا مقابل خیرونا رقم خورد.

رئال مادرید تنها یک دیدار از 13 دیدار اخیر لالیگایی خود را نبرده است.

خیرونا شش دیدار اخیر خانگی خود را در لالیگا نبرده است.

گرت بیل در پنج دیدار آخر خود در لالیگا گلزنی کرده است.

ویرایش

برنامه سایر مسابقات امشب لالیگا:

اسپانیول - والنسیا (ساعت 20 و 45 دقیقه)

سویا - ویارئال ( 00:45 بامداد )

بیشتر بخوانید : سفر جهانبخش و تیمش به آنفیلد/ بازگشت هیگواین به ناپل در شب تقابل آنچلوتی با میلان

بوندس لیگای آلمان

دورتموند - لایپزیگ (ساعت 20 و 30 دقیقه)

حساس ترین دیدار هفته نخست رقابتهای بوندس لیگای آلمان بین دو تیم تیم قدرتمند این لیگ یعنی دورتموند و لایپزیگ برگزار می شود. دورتموند فصل جدید رقابتهای بوندس لیگای آلمان را در حضور هواداران خودی و در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک و مقابل تیم قدرتمند راسنبال لایپزیگ آغاز می کند. فاوره سرمربی جدید زنبورها امید زیادی دارد تا کارش را در این تیم با پیروزی آغاز کند و برای این کار باید تیم ششم جدول رده بندی فصل گذشته بوندس لیگا را شکست دهد. البته لایپزیگ فصل گذشته فقط دو امتیاز کمتر از دورتموند رده چهارمی به دست آورد و زنبورها نیز فقط به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به لورکوزن توانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان امسال را به دست آورند.

دورتموند علاوه بر سرمربی جدید، چندین بازیکن جدید نیز امسال به ترکیب خود اضافه کرده است که از آنها می توان به اشرف حکیمی، اکسل ویتسل،توماس دلانی و ماریوس وولف اشاره کرد.

لایپزیگ نیز مانند دورتموند امسال سرمربی جدید روی نیمکت خود دارد.باشگاه لایپزیگ که پس از رفتن رالف هازن هوتل نتوانسته بود سرمربی جدیدی پیدا کند، رالف رانگنیک ، مدیر ورزشی اش را به این سمت انتخاب کرد. او بین سال های 2015 تا 2016 هم در این سمت بود.رانگنیک 60 ساله قرار است تنها یک سال سرمربی باشد و لایپزیگ از حالا یولیان ناگلزمان سرمربی 30 ساله هوفنهایم را برای سال آینده جذب کرده است.

لایپزیگ در چهار بازی آخر خود با دورتموند هفت امتیاز بدست آورده اند. با توجه به اینکه فصل جدید برای لایپزیگ به دلیل شرکت این تیم در رقابتهای انتخابی لیگ اروپا یک ماه پیش آغاز شده، این تیم احتمالاً آماده تر از دورتموند خواهد بود. ولی دورتموندی ها که اولین بازی فصل را در خانه برگزار خواهند کرد امیدوارند لوسین فاوره،راه حل پیروزی مقابل این تیم آماده را داشته باشد.

دورتموندی ها امید زیادی دارند با اضافه شدن ویتسل به ترکیب تیمشان، جنگ میانه میدان را از لایپزیگ که دیگر نبی کیتا را در اختیار ندارد از حریف ببرند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

دورتموند: بورکی - پیژچک، اکانجی، دیالو، اشملزر - دلانی، ویتسل - پولیسیچ، رویس، سانچو - فیلیپ

لایپزیگ: گولاچی - کلاسترمان، اوربان ، اوپامکانو، سارچی - بروما، دمی، ایلزانکر، فورسبرگ - ورنر، پولسن

ویرایش

ماینز - اشتوتگارت (ساعت 18)

لوشامپیونه فرانسه

لیل - گنگام (ساعت 17 و 30 دقیقه)

بوردو - موناکو (ساعت 19 و 30 دقیقه)

مارسی - رن (ساعت 23 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی فوتبال باشگاهی در اروپا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: