چالش بزرگ کی‌روش در غیاب نه و ده

کدخبر: 2333203

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کلمبیا برای دو دیدار دوستانه پیش روی تیمش برابر برزیل و ونزوئلا روی نام دو ستاره تیمش خط کشیده و آنها در این دو دیدار غایب خواهند بود. خامس رودریگز به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند و رادامل فالکائو نیز به دلایل فنی از سوی کی‌روش خط خورده است.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کلمبیا برای دو دیدار دوستانه پیش روی تیمش برابر برزیل و ونزوئلا روی نام دو ستاره تیمش خط کشیده و آنها در این دو دیدار غایب خواهند بود. خامس رودریگز به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند و رادامل فالکائو نیز به دلایل فنی از سوی کی‌روش خط خورده است.

آنها بامداد شنبه در آمریکا به مصاف برزیل خواهند رفت و صبح چهارشنبه نیز با ونزوئلا دیدار می‌کنند. کی‌روش، سرمربی پرتغالی این تیم در مصاحبه‌ای درخصوص عدم حضور این دو بازیکن در فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم گفت: «خامس و فالکائو همراه ما نیستند. دلیل آن مهم نیست و نفرات دیگری جای آنها را پر می‌کنند. باید روی روحیه پیروزی‌خواهی تیم کار کرده و رو به جلو حرکت کنیم.» نگاه کی‌روش به آینده

کی‌روش به خوبی می‌داند که این اتفاقات در تیم طبیعی است و بازیکنان ملی‌پوش ممکن است مصدوم شوند یا در تیم‌های باشگاهی خود نیمکت‌نشین شده و از آمادگی لازم دور شوند. او در تیم‌های قبلی خود نیز نشان داده همواره به دنبال ساختن تیمی است که غیبت چند بازیکن تاثیر چندانی در آن نداشته باشد و به روند آماده‌سازی تیمش لطمه نزند. او درباره انتخاب دروازه‌بان‌هایش می‌گوید: «در حال حاضر چهار گلر در اردوی خود داریم. من نمی‌توانم به ایتالیا سفر کنم و از اوسپینا بخواهم که برای ما بازی کند. باید برای آینده برنامه‌ریزی و نفرات دیگر را نیز آزمایش کنیم. اگر بخواهیم در یک جام یا تورنمنت حاضر باشیم باید یک دروازه‌بان دیگر هم در ترکیب تیمم باشد که حداقل 10 یا 15 بازی ملی انجام داده است.»

مربی پرتغالی دوست ندارد تیمش تنها به چند بازیکن وابسته باشد. خامس و فالکائو در سال‌های اخیر جزء نفرات مهم و تاثیرگذار کلمبیا بوده‌اند. مرد شماره 10 تیم مغز متفکر آنها در میانه میدان است و شماره 9 کلمبیا یک رهبر و بهترین گلزن تاریخ این کشور است. در این دو دیدار، کی‌روش این فرصت را دارد که ایده‌هایش را آزمایش کرده و برای روزهای غیبت این دو ستاره آماده باشد. این نخستین بار در دوران اوست که هیچ‌کدام از این دو ستاره را در ترکیب خود ندارد و کلمبیا با چهره‌ای متفاوت به مصاف برزیل و ونزوئلا می‌رود.

دلیل عدم دعوت از خامس کاملا روشن است. او از ناحیه عضله پا دچار مصدومیت شده و از سوی دیگر تلاش دارد تا خود را به بازیکنی ثابت در ترکیب اصلی رئال مادرید تبدیل کند و کی‌روش نیز به همین دلیل از او چشم‌پوشی کرده است. شرایط فالکائو متفاوت است. او در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات راهی گالاتاسرای شد تا شاید در لیگ ترکیه به دوران اوجش برگردد. از زمان حضور کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا این دو بازیکن هشت بار در ترکیب این تیم قرار گرفته‌اند که خامس در پنج بازی از ابتدا بازی کرده و فالکائو در 6 مسابقه. هافبک بازی‌ساز رئال اگر چه در زمان حضور خوزه پکرمن روی نیمکت این تیم گل‌های زیادی برای کلمبیا زده اما هنوز برای کی‌روش موفق به گلزنی نشده است. با این حال سومین گلزن برتر تاریخ کشورش محسوب می‌شود. فالکائو نیز در این هشت بازی، دو بار موفق به گلزنی شده است. برد پرگل بدون 9 و 10

آخرین باری که این دو بازیکن در یک دیدار ملی همزمان غایب بودند به تاریخ 14نوامبر 2017 بر می‌گردد که کلمبیا در دیداری دوستانه به مصاف چین رفته بود. این تیم در تور آسیایی خامس را به همراه داشت اما به دلیل اینکه او در آستانه حضور به طور قرضی در بایرن مونیخ بود، در این مسابقه به میدان نرفت. فالکائو نیز مصدوم بود و کلمبیایی‌ها با یک برد پرگل 4 بر صفر این دیدار را به پایان بردند. کی‌روش پس از اینکه فالکائو در هفته‌های ابتدایی لیگ فرانسه برای موناکو به میدان نرفت و درنهایت راهی ترکیه شد، تصمیم گرفته تا هم به او فرصتی برای جا افتادن در تیم جدیدش بدهد و هم فرصت بازی کردن به مهاجمان جوانش بدهد تا در آینده با تجربه بیشتری در تورنمنت‌های پیش رو شرکت کنند. او می‌گوید: «آینده با عذرخواهی‌ها و بهانه‌ها ساخته نمی‌شود بلکه باید به دنبال راه‌حل‌های جدید بود. باید در زمین و خارج از آن تیم خوبی بسازیم.»

در فهرست نفرات دعوت شده از سوی او چهار بازیکن قرار دارند که هنوز هیچ بازی ملی‌ در کارنامه خود ندارند و دو نفر از آنها برای نخستین بار است که حضور در اردوی کلمبیا را تجربه می‌کنند.

روزنامه فرهیختگان

ارسال نظر: