فال بد سجادی برای فوتبال

کدخبر: 2375798
خبرنگار:

وزیر ورزش درحالی تغییر مدیرعامل را به فال نیک گرفته که بی ثباتی در استقلال، از اصلی ترین معضلات این باشگاه دولتی است.

نسیم‌آنلاین: سجادی در روزهای ابتدایی وزارت خود، دست به تغییری مهم در کادر مدیریتی باشگاه استقلال زد. مددی که با عملکرد ضعیف خود باعث اعتراض هواداران این باشگاه شده بود، برکنار و آجورلو، مدیرعامل سابق پاس، استیل آذین و تراکتور به جای وی انتخاب شد.

در شرایطی که تغییر دائمی سرمربیان آبی‌های تهرانی، از اصلی‌ترین چالش‌های این باشگاه بود و باعث شده بود تا مربیان و بازیکنان این تیم جایگاه خود را متزلزل ببینند، اولین اقدام آجورلو امضای قراردادی سه ساله با فرهاد مجیدی سرمربی وقت این باشگاه بود. این اقدام باعث شد تا بازیکنان و سرمربی تیم، با آرامش خاطر و تمرکز به کار خود بپردازند و در نهایت نیز به موفقیت دست پیدا کردند.

در هنگامه‌ی ثبت نام ریاست فدراسیون فوتبال، زمزمه‌های حضور آجورلو برای نامزدی این پست و خروج از استقلال به گوش می‌رسید که در آن زمان به شدت با واکنش منفی هواداران مواجه شد. هواداران تیم معتقد بودند رفتن آجورلو از استقلال باعث ایجاد تلاطم در باشگاه می شود و استقلال را به همان ریل اشتباه همیشگی‌اش برمی گرداند.

آجورلو در استقلال ماندنی شد و به نظر می رسید این باشگاه دولتی از تلاطم مدیریتی برای مدتی به ساحل آرامش رسیده است اما شرایط اینطور نماند.

همچنانکه که در انتهای آن فصل، فرهاد مجیدی به قرارداد سه ساله‌ی خود پایبند نماند، عمر مدیریتی آجورلو نیز همچون مدیران قبلی خود به یکسال نرسید. مجموعه‌ی این اتفاقات باعث شد تا برنامه‌ی باشگاه برای اداره‌ی روند خود با اختلال مواجه شود. جذب اشتباه بازیکنان، هدررفت منابع مالی، اعتبارزدایی از برنامه های چندساله و سلب تمرکز بازیکنان از جمله هزینه های این تغییرات بود.

این روند که سالهاست در استقلال ادامه داشته و در ۶ سال گذشته به اوج خود رسیده است، زخمی عمیق بر پیکره‌ی مدیریت باشگاهی است که وزیر ورزش آن را به فال نیک تعبیر کرده است. سجادی این تغییر را برای بهبود روند مالی باشگاه دانسته است. درحالی که سابق بر این، مدیران استقلال ید طولایی در وارد کردن ضررهای مالی به بیت المال داشته اند. با این اوصاف، وزیر ورزش متهم اصلی برنامه‌های زیان بار مالی باشگاه هاست و بهتر است به جای خوشبینی نسبت به این تصمیمات، به فکر اصلاح ساختار و نظارت صحیح بر ساختار تحت نفوذ خود باشد.

ارسال نظر: