کاکایی:

برای مدافعان حرم شعر نمی گویم زیرا توسط طیفی از قدرت سواستفاده می شود!

کدخبر: 2016552

دبیر جشنواره سراسری شعر "یار و یادگار"گفت: به همه کسانی که صادقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) جنگیده‌اند احترام می‌گذارم اما از سرودن هر گونه شعر به دلیل اینکه به نفع جریان خاصی مصادره می‌شود خودداری می‌کنم و سکوت را مثل مظلومیت مدافعان حرم که هیچ تریبونی ندارند، پیش می‌گیرم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دفاع پرس نوشت:

«عبدالجبار کاکایی» دبیر جشنواره سراسری شعر "یار و یادگار" در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: جوانان کشورمان با عشق برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به سوریه می‌روند. مدافعان حرم مانند حضرت زینب در غربت و گمنامی هستند.

وی در پاسخ به اینکه تا به حال شعری درباره شهدای مدافع حرم سروده است یا خیر، در پاسخی غیرقابل دفاع گفت: حقیقتاً این موضوع به قدری در ذهن من کدر است، که نمی‌توانم درباره آن فکر کنم چرا که پیوند و شاخه‌ی آن به سیاست و دخالت در سرنوشت یک کشور مربوط می شود؛ نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم چون مجبور می‌شوم حرف‌هایی را مطرح کنم که ممکن است خودم هم از بیان آن پشیمان شوم.

دبیر جشنواره سراسری شعر "یار و یادگار" که از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود با پافشاری بر مواضع شاذ خود، ادامه داد: به نظر من چون از این ماجرا استفاده‌های سیاسی می‌شود و طیفی از قدرت از آن سوء استفاده می‌کند من هیچ اظهار نظر و ورودی نخواهم کرد.

کاکایی در پاسخ به اینکه احتمال ورود داعش به کشورمان چقدر است، گفت: من برخلاف اظهار نظرهای صورت گرفته، ورود داعش به کشورمان را محال می‌دانم. زمینه ظهور داعش در کشور ما وجود ندارد. کشور ما برخلاف کشورهای منطقه یک ملت است، قوم نیست. اقوام ملت ما چنان در هم استحاله و درهم هستند که امکان ورود داعش در آن ممکن نیست.

وی ادامه داد: داعش یک لشکر منظم نیست که بتواند مرزی را فتح کند، آن‌ها با نفرات و عقیده می‌خواهند قلب‌ها را فتح کنند. آن‌ها اگر قصد ورود به مرزهای کشورمان را داشتند تا به حال اقدام کرده بودند البته محیط جغرافیایی نمی‌تواند جلوی نفوذ داعش را بگیرد چرا که آن‌ها به هر نحوی راه نفوذشان را پیدا می‌کنند و در مناطق مورد نظر بمب گذاری می‌کنند.

دبیر جشنواره سراسری شعر "یار و یادگار" اظهار کرد: خوشبختانه ما در ایران ملتی با سابقه فرهنگی بسیار کهن داریم که دلبستگی عجیبی به هم دارند. به عنوان مثال یک کُرد و بلوچ نسب به یک هموطن آذری و آذری‌ها نسبت به خراسانی‌ها و برعکس، این محبت و همبستگی وجود دارد. این ویژگی‌ها ملت ما را استثنا کرده است. برعکس تبلیغاتی که جنبه سیاسی دارد که می‌گویند داعش می‌خواهد به تهران حمله کند و... بعید می‌دانم که چنین قدرتی داشته باشند با تانک به کشور ما حمله کنند.

کاکایی تاکید کرد: ما در برابر ابرقدرتی مثل عراق سال‌ها مقاومت کردیم و امروز آمریکایی‌ها جرائت ندارند به خلیج و آب‌های ما نزدیک شوند آن وقت چطور چند عرب با سلاح سبک قادر می‌شوند به مرزهای ما ورود پیدا کنند؟

وی در پایان با تاکید بر گفته های نادرست قبلی اش، اظهار کرد: به همه کسانی که صادقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) که بنده هم به آن‌ها به خاطر سفرهای که به سوریه داشته‌ام تعلق خاطر دلی دارم، رفته‌اند و جنگیده‌اند احترام می‌گذارم اما از سرودن هر گونه شعر به دلیل اینکه به نفع جریان خاصی مصادره می‌شود خودداری می‌کنم و سکوت را مثل مظلومیت مدافعان حرم که هیچ تریبونی ندارند، پیش می‌گیرم.

ارسال نظر: