کمپین نویسندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواستار تاسیس وزارت صلح در همه کشورها شد

کدخبر: 937130

جین تلر، مسئول برگزاری نشست‌های سرای نویسندگان این نمایشگاه گفت: امروزه فقط درباره دموکراسی صحبت می‌کنیم ولی تحقق پیدا نمی‌کند

به گزارش خبرنگار اعزامی «نسیم» به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، جین تلر، مسئول برگزاری نشست‌های سرای نویسندگان در این نمایشگاه در نشست "بررسی موضوعات سیاسی از دید نویسندگان" گفت: بیشتر نویسندگان در نشست های این سرا و کارگروه ها شرکت داشتند ما به دنبال همه موضوعات و ایده های جالبی بودیم که در این بحث ها وجود داشت باشد.

وی افزود: این که خدا مرده است باوری دروغین است، زندگی کنید و بگذارید زندگی کنند؛ اروپا باید بپدیرید که ما مرکز پذیرش مهاجرین هستیم و تنها با پدیرفتن این که چند فرهنگی شده ایم می توانیم در کنار هم زندگی کنیم؛ با این پیچیدگی های موجود در جهان، ممنوعیت مردم و نویسندگان از سیاست مشکل افرین است و تنها در صورتی میتوانیم به موفقیت برسیم که همگان مشارکت کنند.

تلر گفت: البته موضوعات زیادی مطرح شده است مثلا چگونه مردم باید بیاموزند که به فرهنگ های متفاوت احترام بگذارند و ما می توانیم با وجود فرهنگهای متفاوت و سبک زندگی متفاوت در کنار هم زندگی کنیم.

تلر بیان داشت: در خصوص وضعیت مهاجران نیز صحبت کرده ایم و به این نتیجه رسیدیم که باید هرآنچه در توان داریم برای بهبود زندگی کسانی که به خاطر شرایط سخت زندگی اشان به اروپا امده اند، به کار گیریم؛ در این زمینه به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی نیز پرداختیم؛ زیرا عامل اصلی این ماجرت مشکلات اقتصادی است

وی گفت: باید سیستم کاپاتلیسم بین المللی مورد اصلاح قرار بگیرد و شاید حتی این مدل باید تغییر کند زیرا عامل اصلی این آشفتگی ها مسائل اقتصادی است.

مسئول برگزاری نشست‌های سرای نویسندگان نمایشگاه فرانکفورت گفت: دموکراسی در جوامع خریدنی نیست و نباید تصور کنیم که این شیوه تنها شیوه ممکن سیاسی است و شاید باید به دنبال مدل های جایگزین باشیم؛ مضاف بر این که دموکراسی حقیقی نیز در دنیا نداریم و الزاما این مدل برای همه جوامع پاسخگو نیست.

تلر افزود: خواستار تاسیس وزارت صلح در همه کشورها هستیم، همانطور که وزارت دفاع داریم؛ هر دلاری که برای تجهیزات نطامی خرج میشود باید یک دلار به ازاری آن خرج صلح گردد.

وی گفت: امروز وقتی درباره دموکراسی صحبت می‌کنیم ادبیات سیاسی و عبارت ها درست مانند محصولات به فروش می روند،اما این شعارها محقق نمی شوند.

تلر گفت: موضوع دیگری که بررسی شد، بحث منابع طبیعی کشورها بود؛ این منابع باید توسط خود کشورها استخراج و مصرف شوند نه توسط شرکت های خارجی.

تلر با بیان اینکه در خصوص برده داری نوین هم صحبت کردیم؛ گفت: بردگان حقیقی که امروز در اروپا وجود دارند خواهان پایان آن هستیم؛ امروز انسان ها در بسیاری از کشورها به فروش میروند و قاچاق اعضای انسان در بیشتر کشورها رایج است وخواهان پایان این ماجرا هستیم.

وی گفت: بیانیه نهایی این کمپین هنوز منتشر نشده است و هنوز در حال بحث و برررسی هستیم و به زودی آن را منتشر می کنیم.

ارسال نظر: