رئیس انجمن صنفی گاوداران: کم‌آبی امسال قیمت علوفه را ۱۰۰ درصد افزایش داد

کدخبر: 1001005

مقدسی با بیان اینکه واردات بی‌رویه عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ما باید به جای اینکه دلار بدهیم، گوشت وارد کنیم با پرداخت ریال از تولیدکنندگان و تولید داخل حمایت کنیم

به گزارش «نسیم»، سید احمد مقدسی با بیان اینکه بازار نهاده‌هایی مانند جو، ذرت و سویا از ثبات خوبی برخوردار است، اظهارداشت: امسال قیمت علوفه از جمله یونجه و کلش به دلیل کم‌آبی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه ۶۰ درصد تغذیه گاو از علوفه و ۴۰ درصد آن از کنسانتره (جو، کلزا، ذرت و غیره) است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید شیرخام در سال ۹۴ برای دامداران ۱۴۷۰ تومان است، افزود: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز (گوشت گوساله) برای دامدار ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است و حداکثر قیمتی که این محصول از تولیدکننده خریداری می‌شود، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مقدسی با اشاره به اینکه نیاز کشور به واردات گوشت قرمز رقم چشمگیری نیست، اظهارداشت: ما این پتانسیل را داریم که علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرکننده گوشت قرمز در جهان تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: واردات بی‌رویه گوشت قرمز تولید را نابود و کشور را در زمینه گوشت قرمز نیز به بیگانگان وابسته می‌کند.

مقدسی با بیان اینکه واردات بی‌رویه عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ما باید به جای اینکه دلار بدهیم، گوشت وارد کنیم با پرداخت ریال از تولیدکنندگان و تولید داخل حمایت کنیم.

ارسال نظر: