تولیدکننده شکر در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

شکر باز هم در بازار کمیاب شد!/ نیاز روزانه کشور از ۷ به ۱۲ هزار تن رسید

کدخبر: 2061534

اربابیان گفت: احتکاری صورت نگرفته است، به زودی کارخانه‌های چغندر شکر جدید را به بازار وارد می‌کنند

منوچهر اربابیان، تولیدکننده شکر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با کمیابی و گرانی بازار شکر بیان داشت: عطش بازار در این مدت بسیار زیاد بوده و هر چند که واردات هم صورت گرفته است اما به دلیل محدود بودن میزان آن و نیاز بازار همچنان این کالا در بازار کمیاب است.

اربابیان گفت: نیاز روزانه مصرف شکر در کشور نزدیک به 7هزار تن است که البته این میزان در برخی روزهای تابستان به 9هزار تن هم می رسد.

وی افزود: از آن جهت که از اردیبهشت ماه امسال در بازار کمبود شکر وجود داشته است بنابراین الان روزانه چیزی در حدود 12هزار تن شکر نیاز است تا جبران عرضه کم در بازار شود که این نیز با شرایط فعلی کار بسیار سختی است. وی خاطرنشان کرد:بدون شک کمیابی شکر به دلیل احتکار نیست زیرا قیمت به زودی کاهش خواهد یافت لذا به نفع هیچ تاجری نخواهد بود که محصول خود را احتکار کرده و بعد مجبور شود آن را ارزانتر عرضه نماید.

این تولیدکننده با پیش بینی قیمت شکر ظرف روزهای اینده گفت: در هفته های پیش رو کارخانه های چغندرقند شکر جدید را وارد بازار می کنند، لذا همین موضوع موجب خواهد شد تا عرضه افزایش یافته و قیمت شکر نه تنها به قیمت مصوب بلکه به پایین تر از آن هم برسد.

ارسال نظر: