بدقولی دولت به گندمکاران

کدخبر: 2375344

علی‌رغم تامین بیش از 4 میلیون تن گندم از مسیر خرید تضمینی، دولت به تعهدات خود نسبت به کشاورزان پایبند نبود و 20 هزار میلیارد به کشاورزان بدهکار است

نسیم‌آنلاین: با وجود بحران در بازار گندم و رشد قیمت‌های جهانی این محصول استراتژیک، تامین گندم از گندمکاران داخلی که توان تولید گندم مورد نیاز کشور را دارند یکی از اولویت‌هاست. با این وجود دولت تعهدات خود نسبت به گندمکاران را اجرایی نکرده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ۲۵ روز است که دولت از کشاورزان گندم خریداری کرده ولی پول آنها را پرداخت نکرده‌ است. رقم بدهی دولت به گندمکاران حدود 20 هزار میلیارد تومان است. جالب اینجاست که در زمان مشابه در سال 1400، 98 درصد از تعهدات دولت به گندمکاران پرداخت شده است.

در شرایطی که تامین گندم از داخل بسیار به صرفه است، عدم اهتمام دولت به پرداخت به موقع قیمت وعده داده شده، علاوه بر تاثیر کوتاه مدت بر عرضه گندم به دولت توسط گندمکاران، اعتبار فرآیند خرید تضمینی دولت را از بین خواهد برد.

این کم‌کاری شرکت بازرگانی دولتی ایران در پرداخت مطالبات کشاورزان درحالی اتفاق می‌افتد که چند ماهی است تامین کالای اساسی در صدر دغدغه‌های دولت قرار گرفته و بارها به عنوان دستور جلسات، دغدغه‌ی رئیس جمهور یا دستور کار معاون اول رسانه‌ای شده است.

ارسال نظر: