"ارزش اقتصادی تولیدات دام و طیور کشور ۴۷۰ هزار میلیارد ریال است"

کدخبر: 922402

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ارزش ریالی جمعیت دام و طیور و آبزیان کشور ۶۳۰ هزار میلیارد ریال است

به گزارش «نسیم» مهدی خلج افزود: در اکثر کشورهای همسایه ایران ثبات سیاسی و امنیت داخلی وجود ندارد و از آنجا که کشورهای بی ثبات برنامه خوبی برای بهداشت دام و طیور خود ندارند ایران همواره از مرزهای غربی و شرقی در معرض تهدید بیماریهای دامی قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه 60 درصد عوامل بیماری زای عفونی از طریق دام و فرآورده های خام دامی به انسان ها سرایت می کند گفت: باید این بیماری ها با اقدامات پیشگیرانه در دام ها کنترل شوند .

رییس سازمان دامپزشکی کشور به شرایط صادرات و واردات فرآورده های دامی اشاره کرد و گفت: این سازمان با تمهیدات ویژه فرایند واردات را از 20 روز به هفت روز کاهش داده است .

خلج یادآورشد: در صورتی که وارد کننده های فرآورده های دامی مدارک و مستندات حقوقی خود را به مراکز دامپزشکی استان ها تحویل دهند، در مدت 72 ساعت واردات کالا صورت خواهد گرفت و پس از هفت روز انجام آزمایشگاههای لازم ، فرآورده مورد نظر به واردکننده تحویل داده می شود .

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در کشور مجوز واردات دام زنده نداریم، گفت: سیاست تحرک و پویایی صادرات در عرصه محصولات کشاورزی و دامی دنبال می شود .

وی افزود: زمان مورد نیاز برای اخذ مجوز صادرات برای دام های سبک 14 روز و برای دام های سنگین 21 روز می باشد .

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مازاد تولید مرغ و تخم مرغ در سطح کشور گفت: اگر 500 هزار تن مرغ و 200 هزار تن تخم مرغ در سال جاری به سایر کشورها صادر شود هیچ مشکلی در بازار داخلی ایجاد نخواهد شد .

ارسال نظر: