راهنمای خرید توپ و راکت تنیس به سبکی متفاوت

کدخبر: 2373521

 

در تکاپوی انتخاب راکت تنیس هستید؟ فکر می‌کنید که یک توپ تنیس باکیفیت به بازی شما کمک می‌کند؟ جای درستی آمده‌اید.

تنیس، بیش از هر چیز دیگری به بازی شطرنج شبیه است. دو بازیکن، دو اراده و دو تفکر در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تا زمانی که یکی بر دیگری پیروز شود، این رقص دونفره ادامه خواهد داشت. این بازی در مورد مساوی کردن نیست. نمی‌توانید برنده باشید مگر این که به چیزی جز بهترین‌بودن قانع نشوید. دقیقا به همین دلیل است که ونوس ویلیامز، برنده‌ی 4 مدال طلای المپیک، اعتقاد دارد که برنده یا بازنده بودن هر بازیکنی، پیش از پا گذاشتن به زمین بازی تنیس مشخص می‌شود.

اگر به این گفته‌ی ونوس ویلیامز اعتقاد دارید، ادامه‌ی این نوشته را با دقت بخوانید.

چرا به راهنمای خرید توپ و راکت تنیس نیاز داریم؟

پشتکار و اراده، بیشتر از بازوان شما در پرتاب توپ تنیس به ورای تور نقش دارند. نمی‌توانید برای پیروزی بجنگید مگر اینکه هزینه‌ی آن را پرداخته باشید. برنده‌ی تنیس، هیچ شانسی برای برتری حریف باقی نمی‌گذارد. این بازی در مورد بهترین‌بودن است و بهترین‌ها به بهترین‌ها احتیاج دارند. نیرومندترین اراده، بیشترین پشتکار و البته بهترین تجهیزات. هیچ نقاشی نمی‌تواند بدون شناخت قلم مناسب، طرحی از جنس تفکرش را بر روی بوم رسم کند. بیخود نیست که جان مک‌انرو، قهرمان پیشکسوت تنیس، گفته است: «من به راکتم اجازه می‌دهم تا به جای من صحبت کند.»

در این مقاله قصد داریم تا راهنمای جامعی از انتخاب بهترین توپ و راکت تنیس ارائه دهیم. مطالعه‌ی ادامه‌ی این نوشته را نه فقط به خریداران راکت و توپ تنیس بلکه به تمامی دوستداران این ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

تبلیغات7

به بهترین راکت تنیس مجهز شو

نه اشتباه نکنید. بهترین راکت تنیس به منزله‌ی گران‌قیمت‌ترین آن‌ها نیست. ارزشمند‌ترین راکت، برای هر بازیکنی متفاوت خواهد بود. دقیقا همانند هویتی که توسط نقشی منحصربه‌فرد، مانند اثر انگشت مشخص می‌گردد.

در ابتدا گفتیم که بازی تنیس، بیش از هر چیز دیگری به شطرنج شباهت دارد. پس برای بردن آن به یک استراتژی احتیاج خواهید داشت و برای عملی کردن آن به راکتی در تناسب با نقشه‌ی خود نیاز دارید. بهترین راکت تنیس را متناسب با مهارت خود انتخاب کنید تا بتوانید توپ تنیس را به طرف نقطه‌ی ضعف حریف شلیک کنید.

بهترین راکت تنیس برای شما

مولفه‌های بسیار زیادی وجود دارند که در بهترین راکت تنیس برای نیاز‌های شما نقش خواهند داشت. به همین دلیل خرید راکت همانند خرید توپ تنیس یا هر تجهیزات دیگری به‌آسانی مقدور نمی‌شود. در بین این ویژگی‌های متنوع، دو خصوصیت کلیدی، مناسب‌ترین راکت تنیس برای هر بازیکنی را مشخص می‌کنند و آن دو، وزن و اندازه‌ی سر (Head) در راکت تنیس هستند.

اگر به عنوان یک مبتدی قصد خرید راکت تنیس را دارید، بهتر است تا راکتی با وزنی پایین‌تر و سری (Head) بزرگ‌تر‌ را انتخاب کنید. بزرگی سر (Head) در راکت تنیس و همین‌طور پایین بودن وزن آن به بازیکنان تازه‌کار کمک می‌کند تا با قدرتی مضاعف به توپ تنیس ضربه بزنند. با تمرین و تربیت‌کردن مهارت‌های خود می‌توانید راکت‌هایی را انتخاب کنید که به همراه وزنی بالا‌تر و سری (Head) کوچکتر ساخته می‌شوند تا کنترل و تسلط بیشتری را در تعیین حرکت توپ تنیس ارائه دهند. خصوصیات دیگری نظیر تراکم در زه‌‌‌کشی و بالانس (پراکندگی وزن در قسمت‌های مختلف راکت تنیس) نیز در انتخاب بهترین راکت تنیس برای شما نقش خواهند داشت.

الگوی زه‌‌کشی باز، قدرت بیشتری را به شما هدیه می‌دهد و برعکس، الگوی زه‌کشی بسته برای کنترل توپ، انتخاب بهتری است.

تبلیغات8

اهمیت گریپ در انتخاب راکت تنیس

ویژگی دیگری که نیاز به معرفی دارد، مربوط به گریپ یا دسته‌ی راکت تنیس است. اگر در مورد اندازه‌ی مناسب آن اطمینان ندارید، بهتر است گریپی کوچک‌تر را انتخاب کنید تا در صورت اشتباه کردن، قادر به افزایش حجم این قطعه از طریق اورگریپ‌ها باشید. مطمئنا نحوه‌ی انتخاب بهترین راکت تنیس، بحث مفصل‌تری را می‌طلبد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به راهنمایی‌های موجود در قسمت بلاگ از فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی لوزی مراجعه کنید؛ اما حالا زمان آن فرا رسیده است تا با چندین برند مطرح در تولید راکت تنیس آشنا شویم.

برند‌های مطرح در تولید راکت تنیس

تولیدکنندگان بسیاری در زمینه‌ی ساخت راکت‌ و توپ تنیس فعالیت می‌کنند که از مشهور‌ترین آن‌ها می‌توانیم به برندهای ویلسون، بابولات، هد و یونکس اشاره کنیم. بسیاری از این برندها با تایید ورزشکاران مشهوری نظیر رافائل نادال (بابولات) و راجر فدرر (ویلسون) به بازار عرضه می‌شوند و به فروش بالایی می‌رسند. ارزش بازار خرید و فروش راکت تنیس در سال 2019 به اندازه‌ای در حدود 334.8 میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2026 افزایشی 12.1 میلیون دلاری را تجربه کند. اکثر برندهای مطرح در تولید راکت‌های تنیس هر سطحی از بازیکنان را هدف قرار می‌دهند که همین موضوع، تنوع بسیاری به راکت‌های تنیس موجود در بازار بخشیده است.

تبلیغات9

مرحله‌ی بعدی: خرید توپ تنیس

انتخاب و خرید توپ تنیس مناسب از مهم‌ترین اقدامات برای تمرین و یا شروع بازی است. توپ تنیس نیز همانند راکت‌های تنیس توسط برندهای متنوعی عرضه می‌شود که تعداد آن‌ها طبق تایید فدراسیون بین‌المللی تنیس (ITF) به 200 برند می‌رسد. توپ‌های تنیس علاوه بر تقسیم‌شدن بر اساس رنگ، در دسته‌بندی‌های دیگری نیز جای می‌گیرند. بهتر است پیش از خرید توپ تنیس با دو نوع اصلی آن‌ها آشنا شوید و خصوصیات مربوط به هر دسته را بشناسید.

توپ تنیس توخالی

این دسته از توپ‌ها برای مسابقات و افراد حرفه‌ای‌تر مناسب هستند. فشار هوای موجود در این دسته از توپ‌های تنیس به افزایش سرعت و چرخش آن‌ها می‌انجامد. نقطه ضعف اصلی این گروه از توپ‌‌های تنیس، عمر کم آن‌ها است. توپ تنیس توخالی با استفاده‌ی مداوم، تنها نزدیک به دو هفته عمر می‌کند و برای خرید آن ناچارید که هزینه‌ی بیشتری در نظر بگیرید. خرید توپ تنیس توخالی را به آن دسته از افرادی پیشنهاد می‌کنیم که به صورت منظم و با فشردگی بالا بازی می‌کنند.

توپ تنیس توپر

محیط توپ‌های تنیس از یک روکش پلاستیکی به علاوه‌ی نمدی پرزدار تشکیل می‌شود. آن چیزی که در داخل این توپ‌ها وجود دارد، تمایز بین آن‌ها را ایجاد می‌کند؛ چرا که رویه‌ی بسیاری از آن‌ها شبیه به یکدیگر است. توپ‌ تنیس توپر، دسته‌‌ی دیگری از توپ‌هایی است که برای خرید در بازار موجود هستند. این گروه از توپ‌‌ها از جهش بسیار زیادی برخوردارند و قیمت پایین‌تری نسبت به توپ‌های توخالی دارند؛ اما بازی‌کردن با آن‌ها به دلیل وزن زیادشان به مراتب سخت‌تر است.

لوزی بهترین مکان برای خرید توپ و راکت تنیس

فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی لوزی، بهترین مرکز برای خرید تجهیزات تنیس است و مزایای بی‌شمارش به این ادعا پاسخ می‌دهد. شما در وب‌سایت لوزی به آدرس lozi.shop می‌توانید علاوه بر توپ و راکت تنیس، سایر تجهیزات ضروری در این رشته‌ی ورزشی نظیر ساک، زه، گریپ، کفش و حتی پوشاک را بخرید و به دنیایی از برند‌ها و طرح‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید از توضیحات ارائه شده برای هر محصول و مطالب بلاگ لوزی نیز به صورت کاملا رایگان استفاده کنید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. محصولات لوزی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا دسترسی شما به محصول مورد نظرتان تسهیل شود.

البته باید اضافه کنیم که مزایای فروشگاه لوزی به این نکات ختم نمی‌شود. شما می‌توانید از امتیاز‌هایی مثل تخفیف و یا مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان فروش نیز استفاده کنید تا از بهترین‌بودن تیم لوزی اطمینان پیدا کنید.

ارسال نظر: