نکات طلایی در طراحی و چاپ بروشور جذاب که باید بدانید

کدخبر: 2374893

در بازار رقابتی و داغ کسب و کارها، تبلیغات اولین مزیت رقابتی است که می‌تواند عده‌ای را از بقیه جدا کند. نحوه ارائه خدمات و معرفی کسب و کار به مشتری، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری او و میزان وفاداری به کسب و کار داشته باشد؛ بنابراین تمام مدیران کسب و کار و حتی صاحبان مغازه باید به فکر چاپ بروشور برای کسب و کار خود باشند. با وجود اینکه بروشور توسط عمده افراد حائز اهمیت شمرده نمی‌شود، اما می‌توان آن را یکی از بهترین وسایل تبلیغاتی موجود برای انواع کسب و کار نامید.

هر چقدر طرح چاپ شده روی بروشور جذاب‌تر باشد، برای مشتریان جذاب‌تر خواهد بود. اهمیت طرح بروشور به حدی است که عمده افراد طراحی بروشور خود را به عهده یک گرافیست حرفه‌ای و مجرب در این زمینه می‌گذارند؛ زیرا این افراد توانایی طراحی تصاویری جذاب و بهترین بروشورها را دارند و می‌توانند بهتر از هر فرد دیگری این کار را انجام دهند. در این مطلب، قصد داریم تا نکاتی طلایی در مورد طراحی و چاپ بروشور برایتان تشریح کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور جذاب

نکات مهم چاپ بروشور تبلیغاتی

هر کدام از افراد که به دنبال چاپ بروشور تبلیغاتی هستند، از ترفندها و شیوه‌هایی خاص برای طراحی این کاغذ استفاده می‌کنند. برای مطالعه نکات کامل تر در رابطه با چاپ بروشور لینک و لمس کنید. عموما افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند، نظر ارزشمندتری دارند و مطمئنا موارد حائز اهمیتی را می‌دانند که هر کسی از آن‌ها آگاه نیست؛ بنابراین توصیه می‌کنیم با کارشناسان در چاپخانه مشورت کرده و حتما از اطلاعاتی که به شما می‌دهند، استفاده کنید. حالا برخی از مهم‌ترین نکات در چاپ بروشور تبلیغاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • ترکیب رنگ‌ها در طرح بروشور می‌تواند تاثیر ویژه‌ای روی عملکرد آن داشته باشد.
  • باید تمام اطلاعات کسب و کار و محصولات آن در بروشور ذکر شوند تا مخاطب تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.
  • بروشور یک وسیله برای معرفی کسب و کار و خدمات آن به مشتریان است؛ بنابراین باید راه‌های ارتباطی با کسب و کار را به صورت کاملا دقیق در بروشور بنویسید.
  • طراحی بروشور به شکل کاملا تبلیغاتی و با هدف تبدیل مخاطبان به مشتری، اشتباه است. یک بروشور خوب باید اطلاعاتی مفید و ارزشمند را به مخاطبان خود انتقال دهد تا بازده مناسبی داشته باشد.
  • کیفیت بروشور باید مناسب باشد تا موجب شاکی شدن مخاطبان از کیفیت آن‌ها نشود.

ایده بروشور تبلیغاتی خلاقانه

ایده برای بروشور تبلیغاتی

مشاهده برخی از ایده‌های جذاب برای چاپ بروشور تبلیغاتی، می‌تواند موجب بهبود نتیجه نهایی شود. هرکدام از این ایده‌ها توسط بسیاری از کسب و کارها عملی شده‌اند و هرکدام نتایجی متفاوت از آن‌ها به دست آورده‌اند؛ بنابراین می‌توانید از تجربه آن‌ها در این زمینه استفاده کنید. برای بهبود نتیجه و عملکرد بروشور، بهتر است از شیوه‌های زیر در طراحی بروشور خود استفاده کنید و آن‌ها را جدی بگیرید:

  • استفاده از شکل‌های هندسی جذاب
  • استفاده از تم مینیمال در بروشور
  • استفاده از کاغذها و پارچه‌های منحصر به‌فرد
  • قرار دادن هدیه‌های کوچک در بروشور برای خوشحال‌سازی مخاطب

 

تفاوت اصلی بروشور و کاتالوگ

تفاوت های اصلی بروشور و کاتالوگ

یکی از عمومی‌ترین تردیدهایی که عمده افراد دچار آن می‌شوند، این است که بروشور و کاتالوگ یکسان هستند و می‌توان آن‌ها را جایگزین یکدیگر کرد. کاتالوگ در واقع یک دفترچه راهنمای کامل از محصولات و خدمات کسب و کار است که به مشتریان ارائه می‌شود؛ اما بروشور جنبه تبلیغاتی دارد و برای قانع کردن مخاطبانی که هنوز تبدیل به مشتری نشده‌اند، فوق‌العاده عمل می‌کند. به همین دلیل در کاتالوگ توضیحات جامع و کامل هستند و از این رو، توضیحات و بروشور مختصر و کوتاه نوشته می‌شوند تا حوصله مخاطب را سر نبرند.

باید ها و نباید های طراحی بروشور

شما باید از طرح‌های خاص و جذاب برای چاپ بروشور استفاده کنید تا بتواند عملکرد و بازده راضی‌کننده‌ای از خود نشان دهند. این کار متاسفانه توسط بسیاری از افراد ناآشنا نادیده گرفته می‌شود و این اقدام تبلیغاتی را کاملا خنثی می‌کند. لازم به ذکر است که نباید از توضیحات و ترفندهای تجاری تنها برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنید؛ چرا که این اقدام کاملا برای مخاطب احساس منفی به همراه دارد و در مواقع بسیاری حتی بلعکس نتیجه می‌دهد.

خلاصه مقاله

در مطلب فوق، اطلاعاتی کامل در مورد نحوه چاپ بروشور در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که خواستید سفارش چاپ بروشور را در یک سایت ثبت کنید و بعد از مدتی کوتاه آن‌ها را تحویل بگیرید، می‌توانید به سایت کوثر پرینت مراجعه کنید. کوثر پرینت بهترین چاپخانه با امکان سفارش آنلاین است که در ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه می‌تواند با استفاده از بهترین مواد اولیه و کاغذ، بروشورهایی باکیفیت برای کسب و کارتان چاپ کند.

چاپ بروشور در کوثر پرینت

در مجموعه کوثر پرینت kosarprint.com چاپ و طراحی انواع بروشور های دو لت سه لت و چهار لت انجام میشه،شما میتوانید با تماس به پشتیبانی کوثر پرینت نمونه بروشورها و انواع طرح های آنهارو مشاهده کرده و به ثبت سفارش بپردازید.

ارسال نظر: