آیا دستگیره هوشمند ارزش خرید دارد؟

کدخبر: 2376352

بسیاری از افراد به دلیل آگاهی از امنیت پایین دستگیره‌ها و قفل‌های معمولی به سراغ دستگیره هوشمند می‌روند. با این حال عده‌ای می‌خواهند بدانند که آیا دستگیره هوشمند ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید نسبت به ویژگی‌ها و خصوصیات آن اطلاع یافت. در این صورت می‌توان با انتخاب و تصمیم‌گیری صحیح امنیت حداکثری را برای منزل و محیط کار فراهم کرد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی جزئیات و مزایای خرید دستگیره هوشمند پرداخته‌ایم.

دستگیره هوشمند

پیش از تصمیم‌گیری در خصوص ارزش خرید دستگیره هوشمند باید یک اطلاع کلی نسبت به آن به دست آورد. در مجموع دستگیره هوشمند نوعی قفل تمام الکترونیک و دیجیتال است که با روش‌های پیشرفته و بدون استفاده از کلید باز و بسته می‌شود. به طور معمول در اکثر مدل‌ها بازگشایی درب توسط عواملی نظیر اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت مخصوص و حتی تشخیص خطوط کف دست انجام می‌شود. استفاده از این روش‌های بازگشایی، حذف کلیدهای قدیمی و مجموعاً تولید این نوع دستگیره به منظور افزایش امنیت منازل و ادارات بوده است.

در نتیجه می‌توان آن‌ها را اقلامی دانست که روزبه‌روز رواج و محبوبیت بیشتری در میان افراد پیدا می‌کنند. برای مثال خیلی از اشخاص می‌خواهند امنیت بیشتری برای منزل یا ویلای خود داشته باشند یا اشخاص دیگر نیازمند محافظت و امنیت بیشتر برای اداره یا محیط کار هستند؛ از این رو استفاده از دستگیره هوشمند را ترجیح می‌دهند. البته این دستگیره‌ها تنها درب را باز یا بسته نمی‌کنند و از ویژگی‌های مهم و خاص دیگری هم برخوردار هستند که هر کدام به نوبه خود امنیت و رضایت بیشتر کاربران را رقم می‌زنند.

مزایای خرید دستگیره هوشمند

photo_2023-03-04_10-07-28

 

همان‌طور که اشاره کردیم خرید دستگیره هوشمند به معنای خرید یک دستگیره معمولی برای باز و بسته یا قفل کردن درب نیست، بلکه مزایا و ویژگی‌های بیشتری در خصوص این دستگیره‌ها وجود دارد که به خوبی جایگاه و ارزش آن‌ها را به اثبات می‌رساند. این مزایا شامل موارد مهمی نظیر امنیت بینظیر، امکانات ویژه، روش‌های بازگشایی متفاوت، ظاهری جذاب و غیره هستند. در این بخش بهتر متوجه خواهید شد که آیا واقعا دستگیره هوشمند ارزش خرید دارد یا خیر.

امنیت بینظیر

امنیت قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند نسبت به مدل‌های ساده و کلیدی به قدری بالاتر است که حتی نمی‌توان مقایسه دقیقی در خصوص آن‌ها داشت. روش‌های بازگشایی مدل‌های هوشمند کاملاً خاص است و درست برخلاف کلیدهای قدیمی امکان کپی برداری کارت یا اثر انگشت نیست. از این رو امنیت بالا را می‌توان مهمترین و اولین دلیلی دانست که بسیاری از افراد به سراغ جایگزینی دستگیره‌های معمولی با آن‌ها می‌روند. ساختار پیچیده و بدنه مقاوم این محصولات باعث می‌شود تا امکان ورود افراد غیرمجاز به حداقل برسد و به این ترتیب از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

در برج‌های مسکونی بزرگ که رفت و آمد افراد زیاد است، موضوع امنیت اهمیت بالایی دارد و دستگیره هوشمند می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای ساکنین این ساختمان‌ها باشد. اگر در برج‌های مسکونی ساکن هستید و قصد دارید از دستگیره هوشمند برای خانه خود استفاده نمایید، بهتر است مقاله بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ کدام است را مطالعه نمایید.

امکانات ویژه

امکانات و قابلیت‌های دستگیره هوشمند از دیگر مواردی هستند که به محبوبیت و استفاده گسترده این محصولات منجر شده است. امکاناتی نظیر اتصال به تلفن همراه، چشمی دیجیتال، قفل کودک، تعریف رمز موقت و دائمی، هشدار حریق، کنترل از راه دور و اتصال به وای‌فای از مهمترین امکانات ویژه این دستگیره‌ها به حساب می‌آیند که با توجه به مدل و نوع دستگیره قابلیت‌های بیشتر یا کمتری در آن‌ها وجود دارد. این موارد باعث می‌شوند تا استفاده آسان‌تر و مطمئن‌تری برای کاربران فراهم شود. برای مثال برای افراد مسن امکان بازگشایی با کنترل از راه دور وجود دارد. همچنین قابلیت ارائه رمز عبور به اشخاصی از جمله اعضای خانواده وجود دارد و در صورت نیاز امکان تغییر رمز فراهم شده است. به این ترتیب قابلیت‌های منحصر به فرد دستگیره هوشمند به سهولت در استفاده کاربران منتهی خواهد شد.

روش های بازگشایی متفاوت

در بسیاری از مدل‌های قفل یا دستگیره هوشمند لوکس چند قابلیت بازگشایی درب در کنار یکدیگر تعبیه شده است. برای مثال بعضی از نمونه‌های با‌کیفیت همزمان از روش‌های بازگشایی توسط رمز عبور، اثر انگشت، کارت، تشخیص چهره و خطوط کف دست پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب همیشه کاربر به راحتی و بدون دردسر می‌تواند وارد منزل یا محیط کار شود. در حالی که سایر افراد غریبه امکان باز کردن درب را نخواهند داشت. همچنین مدل‌هایی که از کارت پشتیبانی می‌کنند، به طور معمول با تعداد زیادی کارت ارائه می‌شوند تا کاربر به دلخواه آن‌ها را در اختیار بعضی از اطرافیان یا افراد معتمد قرار دهد.

ظاهر جذاب

photo_2023-03-04_10-07-28

 

ظاهر جذاب و شیک دستگیره‌های هوشمند، ویژگی اصلی و همیشگی آن‌ها به شمار می‌رود. در واقع طراحی و زیبایی این محصولات در مقایسه با قفل‌های قدیمی و کلیدی کاملاً متفاوت است و از این رو جلوه‌ای تازه به همراه خواهد آورد. از طرفی وجود ویژگی‌هایی نظیر صفحه لمسی، طراحی شیشه‌ای، رنگ‌های طلایی و مشکی و موارد مشابه به لوکس بودن هر چه بیشتر این دستگیره‌ها منجر شده‌اند.

قابل نصب بر روی درب های مختلف

بسیاری از افراد با داشتن درب‌های معمولی و ساده برای منزل یا ادارات می‌خواهند بدانند که آیا امکان استفاده از این دستگیره‌های کاربردی برای آن‌ها هم فراهم شده است یا خیر. در مجموع طراحی این محصولات به شکلی است که قابل نصب بر روی درب‌های مختلف هستند و به‌طبع تمامی اشخاص می‌توانند از آن‌ها برخوردار شوند.

مناسب برای کودکان، افراد سالخورده و کم توان

وجود قابلیت‌های ویژه و طراحی منحصر به فرد باعث می‌شود تا دستگیره‌های هوشمند بهترین گزینه برای کودکان، افراد سالخورده و کم توان باشند. برای مثال برای افراد کم توان و سالخورده امکان کنترل از راه دور و اتصال به تلفن همراه فراهم شده است. همچنین برای کودکان قابلیت قفل کودک یا دستگیره هوشمند کودک با طراحی جذاب و دلنشین عرضه شده است.

موارد فوق به خوبی اثبات می‌کنند که دستگیره هوشمند تا چه اندازه ارزشمند است. در طراحی این محصول، تمامی نقاط ضعف دستگیره‌های معمولی برطرف شده است تا تمامی افراد بتوانند به آسانی از آن استفاده نمایند. در صورتی که با مطالعه این مقاله پاسخ سوال خود را دریافت نمودید و می‌خواهید این دستگیره را به درب منزل یا محل کار خود اضافه نمایید، حتما به وب سایت رسمی تنسر لاک https://tanserlock.com/ مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: