راهنمای نصب پارتیشن شیشه ای

کدخبر: 2378852

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای در مکان‌های متعدد به نوع پارتیشن شیشه ای بستگی دارد. به عبارت دیگر با انتخاب نوع پارتیشن، نحوه نصب ممکن است متفاوت، کمتر یا بیشتر شود. نحوه نصب پارتیشن شیشه ای در بین طراحان داخلی ساختمان و همچنین افرادی که می‌خواهند دکوراسیون منحصربه فردی داشته باشند بسیار محبوب است.

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای دارای چند مرحله است که باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. مراحل نصب پارتیشن شیشه ای به شرح زیر است:

·انتخاب نوع شیشه پارتیشن

پارتیشن‌های شیشه ای دارای انواع متعددی هستند که با توجه به سلیقه کارفرما و یا با توجه به مکان نصب پارتیشن انتخاب می‌شوند. کارشناسان مربوطه به شما بهترین نوع پارتیشن را برای استفاده در محل مورد نظر پیشنهاد می‌دهند. پارتیشن‌های تک جداره، دوجداره، ریلی متحرک، فریم دار و فریم لس از پرطرفدارترین پارتیشن‌های شیشه ای محسوب می‌شوند. پارتیشن شیشه ای مات نیز از پرکاربردترین پارتشین‌ها هستند که محیطی خصوصی برای شما ایجاد می‌کنند.

Picture1

 

·اندازه گیری و طراحی

در مرحله بعدی باید مکان مورد نظر پارتیشن با دقت بالا اندازه‌گیری شود تا پارتیشن بر اساس اندازه‌گیری که صورت گرفته، تولید شود. یک سری علامت گذاری جهت نصب پارتیشن انجام می‌شود که توسط ابزارهای دقیق مانند دوربین و تراز لیزری صورت می‌گیرد. ابعادی که برای ساخت پارتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید توسط تکنسین باتجربه و ماهر اندازه گیری شود. کارشناسانی که نصب پارتیشن به عهده آن‌ها است وظیفه دارند نوع و ضخامت شیشه، اندازه و نوع یراق آلاتی که باید ساخته شود را مشخص کنند.

·برش شیشه

بعد از اندازه گیری پارتیشن مورد نظر و شیشه‌های مخصوصی که انتخاب شده‌اند (معمولی، سکوریت، چند جداره و...) برش آن‌ها صورت می‌گیرد. برش شیشه باید توسط ابزار مخصوص و بسیار دقیق انجام شود.

·رنگ کاری پروفیل

پروفیل‌های مورد نیاز برای پارتیشن شیشه ای به صورت کوره‌ای و یکدست رنگ کاری می‌شوند.

·نصب ابزار و یراق آلات مخصوص

برای نصب پارتیشن شیشه ای در ساختمان‌ها و اداره‌ها به ابزار و یراق مناسبی نیاز است. یراق آلات بستگی به نوع شیشه و پارتیشن متفاوت است.  استفاده از یراق آلات برند‌های معتبر و با کیفیت، در نتیجه نصب پارتیشن می‌تواند مفید و مطلوب عمل کند. دقت داشته باشید نصب یراق آلات باید توسط افراد ماهر انجام شود.

·نصب فریم و جوشکاری

به طور معمول، پارتیشن شیشه ای دارای فریم‌هایی است که علاوه بر زیبایی، امنیت را نیز بیشتر می‌کند. برای پارتیشن‌‌های شیشه ای، فریم‌هایی که استفاده می‌شود از نوع پروفیل آلومینیوم و استیل هستند. پروفیل‌ها با توجه به اندازه شیشه برش داده شده، ساخته می‌شود. البته اگر به صورت توکار و برای پارتیشن ثابت نصب شوند، در بالا و پایین پارتیشن قرار می‌گیرند و از دید بیرون پنهان است. فریم پارتیشن متحرک قابل رویت است و در دو مرحله، قبل نصب پارتیشن شیشه ای و بعد از آن روی پارتیشن نصب می‌شود. قسمت ثابت فریم، قبل نصب پارتیشن و قسمت متحرک بعد از نصب پارتیشن به آن اضافه می‌شود. پروفیل‌های آلومینیوم و یراق آلات استیل با استفاده از جوشکاری و مته‌های مخصوص خود در محل مورد نیاز نصب می‌شود.

Picture1

 

 

·پولیش کاری

بعد از انجام نصب یراق به پارتیشن شیشه ای و پارتیشن به سطوح ثابت در مرحله آخر پولیش کاری شیشه و یراق‌آلات باعث جلا و شفافیت به پارتیشن شیشه ای می‌شود.

نصب پارتیشن شیشه ای چقدر طول می‌کشد؟

زمان نصب پارتیشن شیشه ای با توجه به حجم پروژه متفاوت است. برای فضاهایی مانند ادارات با استفاده از نیروکار فنی و متخصص بین یک تا دو روز نیازمند زمان است. همچنین نصب پارتیشن در محیط‌های کوچک و برای حجم کم، حدود چند ساعت طول می‌کشد. به این نکته توجه داشته باشید که در نصب پارتیشن شیشه ای تمام نکات مربوط به استانداردهای ارتفاع و نصب شیشه وظیفه شرکت اجرا کننده کار است. شرکت‌های سازنده پس از نصب، ملزم هستند خدمات پس از فروش ارائه و پروژه را تضمین کنند. شما عزیزان می‌توانید برای ثبت سفارش و همچنین نصب پارتیشن شیشه ای با مشاوران شرکت آفن با شماره 8399-021 تماس بگیرید.

سخن پایانی

پارتیشن شیشه ای کاربرد فراوانی دارد و علاوه بر جداسازی فضا، زیبایی مینیمال به فضا می‌بخشد. در نصب پارتیشن شیشه ای باید از افراد ماهر و باتجربه استفاده کنید تا آسیبی به محیط شما وارد نشود. مراحل نصب پارتیشن بسیار مهم است و باید با دقت فراوان صورت بگیرد. با اینکه مراحل نصب پارتیشن یک الی دو روز طول می‌کشد؛ اما نیاز به ظریف کاری بسیاری است که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید. همچنین استفاده از مواد مرغوب در کارکرد و زیبایی پارتیشن نقش اساسی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: