آیت‌الله موحدی: مسئولین توضیح دهند در مسأله فرهنگ و مدیریت جهادی چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

کدخبر: 920981

عضو خبرگان رهبری در کنگره جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما هنوز از بدحجابی، کم‌کاری در ادارات و موضوع زیر میزی شکوه داریم؛ کار فرهنگی برای این بود که مسئولین جلوی این موضوعات را بگیرند

به گزارش خبرنگار «نسیم» آیت موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در یازدهمین مجمع جامعة اسلامی مهندسین با اشاره به پیروزی مردم غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: این پیروزی چشمگیر را به مبارزان و تلاشگران این عرصه تبریک می‌گویم.

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص موضوع تشکل در اسلام، این امر را یکی از مسائل بسیار مهم در جامعة اسلامی دانست و گفت: اگر انسان پایبند به هدفی باشد باید برای آن اقدام به ایجاد یک تشکل کند، انقلاب اسلامی مردم ایران نیز که شکل گرفت، با ایجاد یک تشکل بود.

وی در خصوص ضرورت ایجاد تشکل در جامعة اسلامی افزود: در جامعة اسلامی زمینه‌های خدمت فراوانی وجود دارد که اگر انسان‌ها جمع شوند، این مجموعه استعدادها شناخته می‌شود و می‌تواند به کار گرفته شود.

امام جمعة موقت تهران همچنین ادامه داد: اما اگر این تشکل قسمت شود و سازماندهی شکل نگیرد امکان دارد افرادی که نیّات پلیدی دارند دست به تشکل و برنامه‌ریزی زده و به اهداف پلید خود برسند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به آیة آخر سورة آل عمران گفت: به گفتة علامه طباطبایی این آیه که عصارة تمام سورة آل عمران است اهمیت تشکیلات در جامعة اسلامی را نشان می‌دهد.

وی سفارش اول این آیه را توصیف به صبر برای رسیدن به هدف در جامعة اسلامی دانست و ادامه داد: این آیه بر اهمیت صبر آن هم به صورت جمعی، برای رسیدن به اهداف تأکید دارد.

امام جمعة موقت تهران با اشاره به آیات قرآن که در خصوص تشکیلات اسلامی در جامعه اسلامی گفت: کسانی که خود را خارج از تشکل جامعة اسلامی می‌دانند بر اساس آیات قرآن مؤمن نبوده، بلکه منافقند.

وی در ادامه از مکان‌هایی که به گفتة اسلام مؤمنین می‌توانند در آنجا جمع شده و تشکل تشکیل دهند مراسم حج دانست و گفت: متأسفانه حج اکنون در دست آل سعود است که نمی‌گذارند این تشکل مؤمنین در حج شکل گیرد و خداوند انشالله ریشة آل سعود را بکند.

امام جمعه موقت تهران در جمع‌بندی دستورات قرآن برای تشکیلات در جامعة اسلامی گفت: دستور اول صبر است، دستور دوم این است که در جمع صبر کنید، دستور سوم برقراری ارتباط بین مؤمنین است و دستور چهارم که زیربنای تمامی این دستورات است تقوا پیشه کردن است که مبادا این تشکل برای اهداف شخصی باشد.

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص اهمیت محبّت ایجاد شده در میان مؤمنین در تشکل‌های خود با مثال زدن گروهک تروریستی داعش گفت: شاهد بوده‌ایم که داعشی‌ها هر وقت جایی را می‌گرفتند بعد از پیروزی همدیگر را می‌کشتند که این به دلیل تشتّت در دل‌های آنها است.

وی ادامه داد: بر اساس گفتة پیامبر آن چیزی که باعث محبت بین مؤمنین می‌شود، این است که دلیل جمع شدن و دوستی‌ها و دشمنی‌ها برای رضای خدا باشد.

آیت موحدی کرمانی در خصوص ضرورت توجه به جایگاه "غیبت کردن" در اسلام با اشاره به قُبح این موضوع در اسلام گفت: بسیاری از غیبت‌ها بر اساس اسلام حرام است، مخصوصاً غیبت‌هایی که در برخی از تشکل‌ها شکل می‌گیرد، با این وجود در مواردی غیبت واجب می‌شود که از نمونه‌های بارز آن کاری بود که امام در مورد شاه می‌کرد و آنقدر غیبت کردند که انسان‌ها بیدار شدند.

وی رکن اصلی تمام تشکلات دینی را ولایت دانست و گفت: از آنجایی که این ولایت تداوم مسیر ائمه و رسول الله است لازم است که به این موضوع به عنوان رکن اصلی توجه شود.

امام جمعة موقت تهران با تأکید بر اهمیت توجه به سخنان رهبری گفت: سخنان رهبری قاطع و بدون تردید است و باید مورد توجه قرار گیرد، زمانی که رهبری می‌فرماید امسال، سال فرهنگ است و باید مدیریت جهادی شکل گیرد، اکنون که ما به شهریورماه رسیده‌ایم مسئولین فرهنگی بیایند جواب دهند که به چه مقدار کار فرهنگی آن‌ها جواب داده است.

وی ادامه داد: ما هنوز از بدحجابی، کم‌کاری در ادارات و همچنین موضوع زیر میزی شکوه داریم، این در حالی است که نباید در جامعة اسلامی چنین مسائلی وجود داشته باشد. مسئولین باید توضیح دهند، پس چه کار فرهنگی انجام شده است؟ کار فرهنگی برای این بود که جلوی این موضوعات را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی به معنای عمل دقیق به دستورات اسلامی است گفت: در مدیریت جهادی باید درآمدها برنامه‌ریزی شود و بودجه به شکلی باشد که به همه یکسان برسد در این صورت هیچ فقیری در جامعة اسلامی شکل نمی‌گیرد.

ارسال نظر: