دولت رئیسی هم خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد

کدخبر: 2375315

رئیس مجلس از استیضاح کنندگان وزیر صمت خواست تا تشکیل وزارت بازرگانی و معرفی دو وزیر برای دو وزارتخانه، فاطمی امین را استیضاح نکنند

نسیم‌آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت و اعضا ضمن موافقت با طرح مذکور، سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت امور مجلس رئیس جمهور را به عنوان نمایندگان دولت برای پیگیری طرح یاد شده در مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.

گسترش حوزه عمل و افزایش حجم فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، لزوم مجزا شدن متولیان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به عنوان دو تخصص متفاوت، مجزا بودن بخش تولید از بخش بازرگانی در تمام دنیا و عدم وجود متولی در بخش بازرگانی و تجارت کشور، تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، افزایش تجارت خارجی، سیاستگذاری واحد در امور بازرگانی و نیز عدم وجود بار مالی جدید برای اجرای این طرح را می توان از اهم دلایل موافقت دولت با آن برشمرد.

به گزارش نسیم‌آنلاین طرحی مشابه در دولت روحانی به مجلس ارسال شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان توسط مجلس دوازدهم رد شد. حالا باید دید که مجلس دوازدهم با پیشنهاد دولت رئیسی هم مخالفت خواهد کرد یا تن به تصویب این قانون در شرایط جدید خواهد داد. یکی از عوامل موثر بر تصمیم‌گیری مجلس در شرایط جدید، وضعیت اداره‌ی وزارت صمت است.

اهمیت این موضوع را می توان در نطق امروز رئیس مجلس مشاهده کرد. جایی که قالیباف از نمایندگانی که درخواست استیضاح وزیر صمت را داشتند خواست که از این تصمیم موقتا برگردند. قالیباف در بخشی از این صحبت‌ها با اشاره به جلسه با رئیس جمهور اعلام کرد که دولت خواستار تجدیدنظر در ساختار این وزارتخانه است و قول معرفی دو وزیر برای این دو وزارتخانه را داده است.

ارسال نظر:
  • ناشناس

    فاطمی امین وزیر خوبیست آیا قصد دارید ایشان را کنار بگذارید در حالی که در حوزه صنعت خیلی با برنامه پیش می روند

  • مت

    وزارت بازرگانی تشکیل نشود وزیر استیضاح نشود حداقل اجازه دو سال ثبات بدید