عبور از حجاب هدف اصلی فمینیست است

کدخبر: 2340328

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: در واقع به عقیده فمینیست‌های داخلی و خارجی، عبور از حجاب هدف اصلی فمینیست است.

حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده صبح امروز در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی گفت: امروزه موضوع مشترک فمینیست های ایرانی و لیبرال مقوله حق تسلط بر بدن است. در ادبیات لیبرالی که فردگرایی به عنوان نقطه کانونی محسوب می شود، همه چیز باید به مفهوم «من» ختم شود. از این جهت هر موضوعی که شادکامی فرد را مقید کند، مورد انتقاد قرار می گیرد.

وی گفت: در طول ۴۰ سال گذشته ورود به بحث عفاف و حجاب توسط فمینیست ها از اواخر دهه ۷۰ ایجاد شد. از دهه ۱۹۹۰ نیز سازمان های بین المللی به این نتیجه رسیدند که باید به اقلیت های جنسی روی آورند. از سوی دیگر انقلاب جنسی نیز مربوط به دهه ۶۰ الی ۷۰ میلادی است.

وی با بیان اینکه تمامی این موارد یک همزمانی هدفمند دارند، گفت: در دهه ۲۰۰۰ نیز سازمان ملل به صورت علنی به موضوع همجنس گرایی ورود کرد. در این میان یک همزمانی در جهت گیری فمینیست های ایرانی درباره حجاب و توجه به اقلیت های جنسی وجود دارد به طوری که فمینیست های ایرانی موضوع حجاب و آزادی های جنسی را محور کانون خود قرار داده اند و مقابله با حجاب را به عنوان مقابله با حاکمیت اسلامی می دانند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تأکید کرد: در واقع به عقیده فمینیست های داخلی و خارجی، عبور از حجاب هدف اصلی فمینیست است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: