سفارش آنلاین غذا در ایران، بازاری که رقابت در آن هنوز داغ است!

کدخبر: 2341457

سفارش آنلاین غذا در ایران نوپاست و هنوز تعداد زیادی از شهرستان‌های ایران برای سفارش غذا از روش‌هایی که دیگر برای پایتخت‌نشینان و ساکنان کلان‌شهرها منسوخ‌شده است استفاده می‌کنند. از زمانی که سر و کله‌ی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در ایران پیدا شد مردم از روش‌هایی چون سفارش غذا به ‌صورت حضوری و تلفنی دست کشیدند و به سمت این نوع از سفارش دادن غذا رفتند.

نسیم آنلاین : سفارش آنلاین غذا در ایران نوپاست و هنوز تعداد زیادی از شهرستان‌های ایران برای سفارش غذا از روش‌هایی که دیگر برای پایتخت‌نشینان و ساکنان کلان‌شهرها منسوخ‌شده است استفاده می‌کنند. از زمانی که سر و کله‌ی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در ایران پیدا شد مردم از روش‌هایی چون سفارش غذا به ‌صورت حضوری و تلفنی دست کشیدند و به سمت این نوع از سفارش دادن غذا رفتند. عمر سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در ایران کمتر از یک دهه است. درصورتی‌که در دیگر نقاط دنیا مردم سال‌های زیادی است؛ که برای سفارش غذا از وب‌سایت و یا اپلیکیشن‌هایی بر روی گوشی‌شان استفاده می‌کنند.

شاید هنوز هم لیست بلندبالای شماره تلفن‌هایی که از رستوران‌ها، کبابی‌ها و فست فودهای نزدیکتان تهیه‌کرده بودید به خاطر داشته باشید! اما الان یک جستجو ساده در گوگل شما را به دنیای بی‌انتهای غذاها در شهرتان وصل می‌کند. لیستی از بهترین رستوران‌های شهر با منو کامل غذاها در چشم برهم زدنی در اختیارتان خواهد بود. البته تنها راحتی در سفارش دادن نیست که باعث می‌شود انتخاب شما سفارش آنلاین غذا باشد. با اینکه عمر این سرویس در ایران کوتاه است اما رقیبان در این حوزه در مسیر رقابت بر سر سفارش غذا هرروز امتیازات ویژه‌ای برای مشتریانشان در نظر می‌گیرند؛ که آن‌ها را برای سفارش آنلاین غذا مطمئن‌تر کنند. راحت‌تر بودن دسترسی به اطلاعاتی در مورد جزئیات غذاها، انتخاب‌های وسیع‌تر و محدود نشدن به یک رستوران، بهره‌مند شدن از نظرات دیگران در مورد سفارش‌هایی که از رستوران منتخب شما داشتند، ارسال سریع غذا، ارزان‌تر بودن از سفارش حضوری و ساده‌تر بودن از سفارش تلفنی از مواردی هستند که رقیبان در این حوزه با مانور دادن بر آن‌ها شما را برای خرید آنلاین غذا تشویق می‌کنند.

تهران، غول سفارش آنلاین غذا در ایران!

عجیب نیست اگر بگوییم که سفارش غذا به‌صورت آنلاین در ایران با سفارش غذا در تهران شروع شد. معمولاً اولین کسب ‌و کارها در پایتخت اجرا می‌شوند و کم‌کم به سمت دیگر کلان‌شهرها و شهرستان‌ها می‌روند؛ اما مسئله‌ی عجیب، سرعت رشد این سرویس‌ها در تهران است. استقبال بیش‌ از حد مردم پایتخت از سرویس سفارش غذا به‌صورت آنلاین باعث شد تا افراد بیشتری به کار کردن در این حوزه علاقه‌مند شوند. این موضوع تا جایی پیش رفت که در مدت ‌زمان بسیار کوتاهی تهران را به غول سفارش آنلاین غذا در ایران تبدیل کرد. بعد از تهران سرویس‌های سفارش آنلاین غذا کم‌ کم برای سفارش غذا در مشهد، اصفهان و شیراز فعال شدند و در حال حاضر شهرهای بیشتری از این امکان برای سفارش غذا بهره‌مند هستند؛ اما هنوز هم بعضی از شهرستان‌ها برای سفارش غذا از لیست بلندبالای شماره تلفن‌هایشان استفاده می‌کنند.

چه کسی برنده‌ی این رقابت است؟

از زمانی که وب‌سایت‌های سفارش غذا برای پایتخت‌نشینان شروع به فعالیت کردند زمان زیادی نمی‌گذرد اما همین زمان کم کافی بود تا مردم دیگر شهرها نیز کمبود سرویس‌های سفارش آنلاین غذا را در شهرشان حس کنند. استفاده از سرویسی که به شما این امکان را بدهد تا زمانی که در خانه مشغول استراحت هستید و پا روی پایتان انداخته‌اید از بین تمام رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر دست به انتخاب بزنید درحالی‌که جزئیات را به‌طور کامل مشاهده می‌کنید؛ برای همه جذاب است. حالا اگر باقی امکانات را هم در نظر بگیریم دیگر گذشتن از این سرویس‌های سفارش انلاین غذا کار ساده‌ای نخواهد بود. شما می‌توانید با خواندن تجربه‌های دیگران از سفارش‌هایشان انتخاب دقیق‌تری داشته باشید؛ از تخفیف‌های متنوعی برای سفارش آنلاین غذا بهره‌مند شوید و سفارشتان را در کل مدت آماده‌سازی تا ارسال پیگیری کنید! بهتر از این دیگر نمی‌شود.

خب مطمئناً این امتیازها باعث می‌شد احساس نیاز به سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در دیگر شهرها به وجود بیاید که در نتیجه‌ی آن سرمایه‌گذاران در این حوزه به سمت ایجاد امکان سرویس آنلاین سفارش غذا در دیگر شهرها بروند. سفارش غذا در شیراز، مشهد و سفارش غذا در اصفهان هم با استقبال خوب مردم روبرو شد؛ اما اداره کردن هم‌زمان چند کلان‌شهر، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این سرویس را وارد رقابت بزرگ‌تری می‌کرد. امکانات جذاب سفارش آنلاین غذا مردم شهرستان‌ها را هم به وجد آورده بود و درست همان زمان که برندهای بزرگ در پایتخت و کلان‌شهرها مشغول رقابت با هم بودند شرکت‌های کوچکی دست به راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی برای سفارش غذا در شهرشان زدند؛ که البته خیلی از آن‌ها چندان هم موفقیت‌آمیز عمل نکردند و از چرخه انتخابی مردم حذف شدند. بازار رقابت بین برندها در این حوزه همچنان داغ است و شاید برنده‌ی این رقابت تنگاتنگ کسی باشد که زودتر از دیگری خود را به بازار شهرهای کوچک‌تر برساند.

بازار سفارش آنلاین در ایران از غذا فراتر رفت!

عمر خرید آنلاین در ایران طولانی‌تر از سفارش آنلاین غذاست؛ اما بحث خرید مواد غذایی از خرید آنلاین لوازم منزل و پوشاک جداست. همه‌چیز با راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و سفارش آنلاین غذا شروع شد اما مسئله به اینجا ختم نشد و پا را فراتر از سفارش غذا گذاشت! برندهایی که اولین بار برای ارائه خدمات آنلاین سفارش غذا تهران ظهور کردند طولی نکشید که پا را کمی فراتر از سفارش غذا گذاشتند. همه‌چیز با سفارش آنلاین از رستوران‌ها و کافه‌ها شروع شد و به دنبال آن امکان خرید از شیرینی فروشی‌ها و خرید از سوپرمارکت‌ها هم به لیست خدمات این سرویس‌های سفارش آنلاین غذا اضافه شد. اضافه کردن امکان خرید از بهترین شیرینی فروشی‌های شهر و بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها فکر عاقلانه و کارآمدی برای مردم پایتخت به‌حساب می‌آمد. دسترسی به مراکز خرید در شهرهای بزرگ کار ساده‌ای نیست. این امر موهبتی برای تهرانی‌ها به شمار می‌رفت. چراکه خرید روزانه مواد غذایی تازه از معضلاتی بود که هر شهروند تهرانی در شلوغی‌های زندگی، گیرودارهای کاری و ترافیک‌های سنگین تهران با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کرد. از طرفی باخبر شدن از تخفیف‌های هیجان‌انگیز تمامی فروشگاه‌ها و مقایسه‌ی همزمان قیمت‌ها در چندین فروشگاه مردم را برای خرید آنلاین مواد غذایی ترغیب می‌کرد. استقبال مردم از این خدمات جدید در نظر گرفته‌شده هم مانند استقبالشان از سفارش آنلاین غذا به‌قدری موردتوجه بود که این خدمات به‌سرعت در دیگر کلان‌شهرها هم ارائه شدند.

آیا شما هم تجربه‌ی سفارش غذا به‌صورت آنلاین را داشته‌اید؟ اگر شما هم جز کسانی هستید که سفارش آنلاین مواد غذایی را تجربه کردید آیا این تجربه برای شما رضایت‌بخش بود یا خیر؟

ارسال نظر: