دکوراسیون داخلی منزل طراحی و دیزاین

کدخبر: 2363043

دکوراسیون (decoration) به معنی چیدمان و مرتب کردن است و منظور از دکوراسیون داخلی منزل (interior design) چیدمان وسایل در قسمت های مختلف خانه است به عبارت دیگر طراحی و دیزاین (designing) وسایل و اشیاء خانه بطوری که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و بهترین چیدمان را ایجاد کند . در طراحی داخلی منزل باید همه ی اجزا و وسایل با هم هماهنگ باشند تا فضایی گرم و دلپذیر ایجاد شود .

نسیم آنلاین : دکوراسیون (decoration) به معنی چیدمان و مرتب کردن است و منظور از دکوراسیون داخلی منزل (interior design) چیدمان وسایل در قسمت های مختلف خانه است به عبارت دیگر طراحی و دیزاین (designing) وسایل و اشیاء خانه بطوری که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و بهترین چیدمان را ایجاد کند . در طراحی داخلی منزل باید همه ی اجزا و وسایل با هم هماهنگ باشند تا فضایی گرم و دلپذیر ایجاد شود . در خانه های کوچک چیدمان وسایل اهمیت بیشتری پیدا می کند و باید تمامی وسایل به گونه ای چیده شوند که بهینه ترین استفاده را از فضا ببرید . برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی باید وسایل منزل از جمله مبلمان ، رنگ دیوار ها ، میز تلویزیون ، انواع مدلهای میز و آینه کنسول و … را به درستی انتخاب کنید و هر کدام را در جای خود قرار دهید .

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

برای شروع کار باید یک سبک کلی برای دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید . سبک های دکوراسیون داخلی به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند . اگر به لوازم و وسایل سنتی علاقه مند هستید سبک کلاسیک را انتخاب کنید ولی اگر اهل مد و نوآوری هستید سبک مدرن مناسب شماست .

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون مدرن ، دکوراسیون جدید و ساده ای است که امروزه یکی از پرطرفدارترین دیزاین های داخلی محسوب می شود . این نوع دکوراسیون برای خانه های کوچک خیلی مناسب است و استفاده از رنگ های روشن و خنثی باعث می شود فضای منزلتان بزرگتر و دلباز تر به چشم بیاید . در دکوراسیون مدرن از تجملات و شلوغی و تزیینات زیاد خبری نیست . این سبک دکوراسیون هم ساده است و هم زیبا و شیک . در این دکوراسیون غالبا از وسایل جدید استفاده میشود مدلهای جدید و مدرن میز تلویزیون و آینه کنسول و مبلمان .

دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک از زمان های گذشته تا حالا استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد . در دکوراسیون کلاسیک و یا همان دکوراسیون سلطنتی تجملات و تزیینات نقش مهمی دارند . در این نوع دکوراسیون از از مبلمان سلطنتی و منبت کاری شده استفاده می کنند و بیشتر از رنگ قهوه ای و طیف های مختلف آن استفاده می شود و رنگ های تند جایی در آن ندارند . برای تزیینات از تابلو ها و اکسسوری های لوکس استفاده می کنند .

برنامه ریزی برای همه ی فضاهای منزل

در گام بعدی باید برای همه ی فضاهای منزلتان برنامه ریزی داشته باشید و کاربری هر فضا و سبک چیدمان آن را مشخص کنید . مثلا باید برای قسمت پذیرایی برنامه ریزی کنید که می خواهید چه وسایلی آنجا چیده شود ، اگر فضا بزرگ است علاوه بر مبل یک دست میز ناهار خوری آنجا چیده شود و یا اینکه بعضی فضاها باید با پارتیشن جداسازی شوند و فضای جدیدی ساخته شود .

مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان نقش اصلی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند که باید با توجه با سبک دکوراسیون داخلی که انتخاب کرده اید انتخاب شوند . شما میتوانید بنا بر نوع دکوراسیون منزلتان به دنبال خرید مبل راحتی یا سلطنتی باشید . اگر منزلتان سبک سنتی دارد مبلمان سلطنتی و منبت کاری شده انتخاب کنید . برای سبک کلاسیک باید مبلمان بصورت قرینه چیده شوند و روبروی هم قرار گیرند . در سبک مدرن مبلمان دارای گوشه های زاویه دار هستند و به شما کمک می کنند به راحتی آنها را کنار هم بچینید . اگر مبل ال برای دکوراسیون مدرن انتخاب کرده اید می توانید آنها را در گوشه اتاق قرار دهید . در دکوراسیون مدرن با استفاده از رنگ های روشن می توانید فضا رو روشن تر و دلباز تر نشان دهید .

در نظر گرفتن آسایش افراد خانواده

در چیدمان و طراحی وسایل در نظر گرفتن آسایش افراد از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به آن توجه شود . محل زندگی افراد باید آسایش آنها را فراهم کند و تنها زیبایی و شیک بودن آن را در نظر نگیریم .

نقش نور در طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی

نور نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد بگونه ای که حتی اگر زیباترین دکوراسیون را چیده باشید ولی نورپردازی خوبی نداشته باشد زیبایی آن دیده نخواهد شد . برای دکوراسیون کلاسیک علاوه بر استفاده از نور طبیعی که از طریق پنجره ها فراهم می شود می توانید از نورپردازی های مصنوعی استفاده کنید . برای نواحی کم نور و تاریک محل دقیق قرار گرفتن چراغ ها و آباژور ها را مشخص کنید .

دکوراسیون دیوار ها و سطوح

رنگ دیوار ها و نقش و طرح کف ها و همچنین پرده ها و روکش مبلمان نقش بزرگی در زیبایی دکوراسیون و بزرگ و کوچک نشان دادن فضا دارد . رنگ های تند و طرح و نقش های زیاد بر روی سطوح فضا را کوچکتر نشان می دهند و استفاده از طرح های ساده و شیک با رنگ های روشن فضا را بزرگتر جلوه می دهد .

تعیین نقطه کانونی دکوراسیون

قبل از چیدمان وسایل یک نقطه کانونی برای فضایی که در اختیار دارید در نظر بگیرید و مبلمان و وسایل را با توجه به آن نقطه بچینید . نقطه کانونی یک نقطه محوری است که توجه ها به آن جلب می شود و در شروع چیدمان به شما کمک خواهد کرد . این نقطه می تواند یک پنجره ، تلویزیون ، شومینه و یا هرچیز خاص دیگری باشد . در اغلب منازل تلویزیون را نقطه کانونی در در نظر می گیرند و بعد مبلمان را اطراف آن می چینند .

ارسال نظر: