شیشه رنگی، انتخاب مناسب برای طراحی دکوراسیون ساختمان

کدخبر: 2366885

بعضی از افراد تصوری از خواص شیشه و انواع آن ندارد و زیاد به آن اهمیتی نمی دهند. شما چقدر با انواع شیشه آشنایی دارید؟ جدیدترین محصولات شیشه رنگی که در کشورهای پیشرفته دنیا در معماری بناها استفاده اکنون در ایران قابل دسترس است. باید توجه کرد که شیشه بخاطر خواص انعطاف پذیرش، می تواند کاربرد های زیادی در معماری داشته باشد. شیشه رنگی یکی از انواع شیشه ها است که می تواند در هر بخشی از بنا استفاده می شوند،

نسیم آنلاین : بعضی از افراد تصوری از خواص شیشه و انواع آن ندارد و زیاد به آن اهمیتی نمی دهند. شما چقدر با انواع شیشه آشنایی دارید؟ جدیدترین محصولات شیشه رنگی که در کشورهای پیشرفته دنیا در معماری بناها استفاده اکنون در ایران قابل دسترس است. باید توجه کرد که شیشه بخاطر خواص انعطاف پذیرش، می تواند کاربرد های زیادی در معماری داشته باشد. شیشه رنگی یکی از انواع شیشه ها است که می تواند در هر بخشی از بنا استفاده می شوند، از ورودی خانه، نمای ساختمان، سقف خانه، اتاق خواب، نشیمن، سرویس بهداشتی و غیره. شیشه رنگی در فروشگاه ها یا شرکت ها نیز در بخش های مختلفی استفاده می شود، بخش هایی چون دیوار پوش، پیشخوان راهرو ها غیره است. در این مقاله به بررسی شیشه رنگی می پردازیم تا شما عزیزان را با بروز ترین محصولات شیشه رنگی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شیشه رنگی در ایران قدیم

شیشه رنگی تاثیر بسیار مهمی در فضای هر مکانی می تواند داشته باشد . از زمانی که انسان خواص شیشه را بشتر شناخت و توانست با ترکیب عناصر فلزی رنگ هی مختلقی به شیشه بدهد، این فرآیند به ظاهر صنعتی با هنر درآمیخت و نتیجه آن وجود آثار هنری فراوان در ایران و سایر نقاط دنیا است. در ایران قدیم به علت حس راحتی و آرامشی که این شیشه ها در مقابل نور برای انسان بوجود می آوردند، در مکان های مذهبی و خانه ها استفاده می شد. صاحب خانه برای اینکه نشان دهد چقدر فرد مهمان نوازی است و برای مهمانان خود چقدر اهمیت قائل می باشد در اتاق های نشیمن از شیشه رنگی استفاده می کرد. استفاده از شیشه رنگی در ورودی خانه باعث می شد تا فردی که وارد خانه می شود حس آرامش بگیرد و از درگیری های ذهنی بیرون از خانه دور شود.

شیشه رنگی چیست؟

شیشه رنگی همان شیشه عادی می تواند باشد که روش های مختلف صنعتی درست کرد. با ترکیب عناصری مانند آهن، کبالت، منگنز و غیره، رنگ های مختلف شیشه رنگی ایجاد می شود. بسته به نیاز در هرجا به رنگی که مورد نظر است میتوان با اضافه کردن ترکیباتی رنگ ها را تغییر داد مثلا رنگ سبز با اضافه کردن عنصر آهن در شیشه بدست می آید. شیشه رنگی تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان دارد، شیشه رنگی می تواند انرژی زیاد نور خورشید و موج های مختلف نوری را جذب کند. شیشه های رنگی در ضخامت و رنگ های مختلف را دارد در گذشته این رنگ ها اکثرا تیره بود و لی امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان شیشه های رنگی را در رنگ های مختف، در همجای بنا، با ضخامت های مختلف و مطابق با حساسیت های فیزولوژی انسان تولید کرد.

کاربردهای مختلف شیشه رنگی

شیشه رنگی در هرجایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، .داخل محیط خانه ها در بخش های مختلف خانه و اتاق های مختلف موجود، سقف، کف زمین، راه پله، سرویس بهداشتی، دیوار ها، آشپرخانه و غیره. از شیشه رنگی در بیرون از خانه هم می توان استفاده کرد در فضاهایی چون فروشگاه ها، شرکت ها، مراکز خرید، تونل های پیاده روی افراد؛ پارتیشن های شیشه ایی رنگی برای جدا کردن بخش های مختلف اداره یا سازمان. شیشه رنگی را می توان برای نرده های راه پله، دیوارپوش ها، پیشخوان فروشگاه ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از شیشه رنگی

مهم ترین المان شیشه داشتن رنگ در ساختار آن است، با استفاده از شیشه رنگی در بنای خود در حقیقت شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید از سویی جلوه ایی زیبا و خیره کننده به فضای خود می دهید و از سوی دیگر بخش های مختلف را از هم جدا می کنید. از مزایای استفاده از شیشه می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • جلوگیری از نور شدید
  • جلوه دهنده فضای مد نظر
  • ایجاد هارمونی دلخواه در دکوراسیون فضا
  • تفکیک فضا بزرگ به بهترین شکل
  • قابلیت اجرا برای طرح های سنتی و مدرن
  • امکان اجرا به فرم های دلخواه
  • تاثیر مثبت بر روان
  • ایجاد حریم خصوصی
  • کنترل گرما

از قدیم تا به امروز استفاده از شیشه رنگی بخاطر رنگ های موثر بر رو ذهن افراد مرسوم بوده. رنگ هایی چون آبی در برگیرنده آرامش است، سبز که برگرفته شده از رنگ طبیعت است، باعث خوشحالی و تنظیم کننده انرژی و ترمیم کننده قوی که حس سرزنده بودن را در انسان ایجاد می کند، رنگ زرد حس مثبت گرایی و بروز دید سازندگیو فعال بودن را موجب می شود. رنگ قرمز که نماد عشق است.

جمع بندی

کشور ما در موقعیتی جغرافیایی گرمسیری قرار گرفته بطوریکه بیش از نیمی از سال در ایران روز های آفتابی را شاهد هستیم. از همین علت همیشه در جای جای ایران زمین در خانه ها و دیگر بنا چون اماکن مذهبی، شیشه رنگی جلوه دهنده این فضاها بوده است. فعالان این عرصه با کنار هم قرار دادن تکه های شیشه آثار هنری بسیاری در این عرصه در ایران بوجود آوردند. شرکت ایران لاکوبل در زمینه تولیدات آینه و شیشه فعالیت می کند. این مجموعه با استفاده از بهترین تجهیزات روز دنیا و با بهر مندی از پرسنل حرفه ایی توانایی تولید مدرن ترین طرح ها را دارند. اولویت این مجموعه حمایت از مشتری با ارائه مشاوره تخصصی قبل از خرید و پاسخگویی و پشتیبانی همه جانبه، می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی اینترنتی iranlacobel.com مراجعه فرمایید.

ارسال نظر: