آموزش و پرورش مجری مصوبات ستاد کروناست

کدخبر: 2369245

محسن‌بیگی گفت: بسیاری از خانواده‌های مناطق محرم به دلیل عدم دسترسی به آموزش مجازی خواستار بازگشایی مدارس هستند.

حمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به تاریخچه فعالیت دفتر سلامت در مدارس اظهار کرد: از زمانی که مدارس در ایران تشکیل شده است و حتی در دارالفنون می‌بینیم که موضوع دارالصحه مورد توجه بود و الان به واحد سلامت و تندرستی تبدیل شده است که سیاست‌های و برنامه‌های حوزه سلامت را در مدارس دنبال می‌کند.

او ادامه داد: در مدارس شهری مراقبان سلامت و مدارس روستایی بهورزان به موضوع سلامت دانش آموزان توجه دارند. همچنین همکاری در غربالگری‌ها را دنبال می‌کنند و هم آموزش‌های بهداشت و سلامت را ارائه می‌دهند ضمن آنکه در مورد زندگی و سبک زندگی سالم فعالیت دارند.

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش درباره کشمکش برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: ستاد ملی کرونا تمام تصمیمات را اخذ می‌کند و تابع آن هستیم، آموزش و پرورش صرفا مسئولیت یکی از کمیته‌ها را بر عهده دارد، اما به طور کلی مجری مصوبات ستاد ملی کروناست و مصوبه ۲۰ دی صادر و ابلاغ شد که حتی حاضریم آن را نشان دهیم.

بازگشایی فعلی مدارس عمومی نیست

محسن‌بیگی با تاکید بر اینکه بازگشایی فعلی عمومی نیست، تصریح کرد: در دوره ابتدایی در بسیاری از مناطق امکان آموزش مجازی وجود ندارد و این موضوع را خانواده‌ها کاملا متوجه شدند و حتی در این مناطق درخواست خانواده‌ها بازگشایی بوده است.

او افزود: برای آنکه چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود تن دادیم تا خیلی از فعالیت‌ها تعطیل شود که این شرایط باعث فشار مضاعف به معلمان می‌شود، اما موضوع سلامت دانش اموزان برای ما اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش درباره تاثیر آموزش‌های حضوری در مدت ۶ هفته تا عید نوروز، گفت: آموزش حضوری حتی در حد یک هفته هم تاثیرگذار است، آموزش ما هم صرفا مطالب تئوری نیست و دانش آموزان کلاس اولی که حتی با شرایط مدارس آشنا نیستند، آموزش حضوری برایشان موثر خواهد بود.

محسن‌بیگی بیان کرد: در مورد بازگشایی مدارس می‌دانیم که مراقبت‌ها حساسیت بیشتری را می‌طلبد، اما باید به این موضوع هم توجه کنیم که ضروری است تا با بیماری سازگاری پیدا کنیم و اینکه سیستم را قطع کنیم امکان پذیر نیست.

او افزود: در این مورد دستورالعمل‌های ارسالی سخت گیرانه‌ای را در نظر گرفتیم و به مدارس ابلاغ کردیم، تراکم دانش آموزان بیش از ۱۰ نفر در هر کلاس نیست که موارد این چنینی به مدیریت کار کمک می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: