آغاز کلاس‌های حضوری دبیرستانی‌ها از اول بهمن

کدخبر: 2369279

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت:جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است و اگر در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن کلاس حضوری داشته باشند.

عباس سلطانیان با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان و مدارس درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اظهار کرد: در کل کشور ۱۲۰۸۸دبیرستان با ۱۷۹۸۰۰۰ دانش آموز در حال تحصیل داریم که در در دوره دوم نظری در ۴ رشته به تفکیک رشته ریاضی ۱۴.۸۷ درصد، علوم تجربی ۳۸.۹۱ درصد، ادبیات و علوم انسانی ۴۵.۴ درصد و رشته علوم ومعارف اسلامی ۰.۸۲ درصد است.

وی افزود: امسال در پایه دهم وضعیت دانش آموزان در رشته  ریاضی ۱۵.۷۶ درصد، رشته تجربی ۳۷.۶۶ درصد، ادبیات و علوم انسانی ۴۵.۷۶ درصد ومعارف اسلامی ۰.۸۲درصد بوده که در رشته ریاضی۱.۲ درصد افزایش داشتیم. سهم شاخه نظری در کل دوره(پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) ۶۴.۰۹ درصد است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت:  جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است بنابراین در صورتیکه  این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس‌های حضوری اقدام کنند. از این تعداد ۱۲۹۲ دبیرستان در حوزه شهری و ۱۵۴۹ دبیرستان در مناطق روستایی هستند  از تعداد ۲۸۴۱ دبیرستان ۱۸۸۰، دبیرستان دولتی و ۹۶۱ دبیرستان غیردولتی است.

سلطانیان بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت تحقق و توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، دبیرستان‌هایی با کمترین تعداد دانش آموز در مناطق محروم در حال ارائه خدمات آموزشی و تربیتی هستند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: