تشدید محدودیت‌های مسافرتی انگلیس خشم مسافران را برانگیخت

کدخبر: 2369959
خبرنگار:

تصمیم جدید دولت انگلیس برای تشدید محدودیت‌های مسافرتی بمنظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور، خشم مسافرانی که قصد بازگشت به انگلیس را دارند برانگیخت.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ آخرین پرواز هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) از دوبی ساعت ۱۳ و ۵۶ دقیقه امروز (جمعه)، یعنی چهار دقیقه پیش از اعمال قوانین سختگیرانه مسافرتی در فرودگاه هیترو لندن به زمین نشست. دو پرواز دیگر از دوبی هم با خطوط هوایی امارات و اتحاد ساعاتی پیش به زمین نشستند.

امارات آخرین کشوری است که دولت انگلیس به فهرست کشورهای خطرناک کرونایی اضافه کرده است. مجموع ۳۳ کشور در فهرست کشورهای پر خطر ثبت شده که مسافران بدون استثنا باید به مدت ۱۰ روز در اقامتگاه‌های دولتی قرنطینه شوند. بر اساس دستورالعمل جدید دولت انگلیس، مسافرانی که از کشورهای یادشده اجازه ورود به انگلیس را دارند، مستقیم از فرودگاه به اقامتگاه دولت منتقل و قرنطینه می‌شوند.

احزاب سیاسی مخالف، تدابیر جدید دولت بوریس جانسون را «محدود» توصیف کرده و خواستار تعمیم طرح یادشده به تمام کشورها هستند. هرچند دولت با این پیشنهاد موافقت نکرده اما انتظار می‌رود که فهرست کشورهای پر خطر با توجه به افزایش آمار مبتلایان در جهان فربه‌تر شود.

«گرنت شپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس می‌گوید که هدف از مقررات جدید جلوگیری از شیوع گونه‌های جدید کرونا به داخل کشور است. وزیر کشور انگلیس هم در اظهار نظری تصریح کرد که دستورالعمل‌های جدید برای کاهش تردد مسافران در نظر گرفته شده تا فقط افرادی که سفر آن‌ها ضروری است تردد کنند.

«پریتی پتل» با بیان اینکه سفرهای تفریحی دلیل موجهی برای نقض مقررات قرنطینه و فرمان خانه ماندن نیست عنوان کرد که از این پس مسافران باید اظهارنامه‌هایی را درباره علت خروج از کشور تکمیل کنند. این اسناد به گفته او توسط خطوط هواپیمایی بررسی و متعاقبا بلیت صادر می‌شود.

مقامات انگلیس درباره پرداخت هزینه اسکان مسافران در اقامتگاه‌های دولت توضیحی ارائه نداده‌اند. اما به نظر می‌رسد که هزینه آن و احتمالا آزمایش کرونا در طول مدت ۱۰ روز از سوی مسافر تامین می‌شود.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، این وضعیت بسیاری از مسافران به انگلیس را سرگردان و وادار کرده تا با پرداخت هزینه‌های بیشتر از مسیرهایی به این کشور سفر کنند که به قرنطینه دولتی نیاز نباشد.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: