دولت انگلیس از شرکت‌ها مالیات کرونا می‌گیرد

کدخبر: 2370517

شرکت‌های خرده فروشی و فناوری در انگلیس که سود آنها طی همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته باید مالیات جدیدی بپردازند که احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی اجرایی می شود.

انگلیس قصد دارد مالیات جدیدی برای خرده فروشان و شرکت‌های فناوری که سود آنها طی همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته وضع کند.

دولت شرکت‌ها را احضار کرده تا در مورد نحوه کار مالیات بر فروش آنلاین مذاکره کنند. در همین حین، طرح منحصر به فرد «مالیات بر سود اضافی» این شرکتها آماده شده است.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس احتمالاً این مالیات ها را در برنامه بودجه‌ای که در سوم مارس اعلام می‌شود نمی‌آورد. تمرکز این برنامه بودجه بر تمدید برنامه مرخصی اجباری کووید 19 و کمک به کسب و کارها است. این طرح احتمالاً در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.

سوناک از طرف برخی در حزب محافظه کار خود تحت فشار است تا هنگام ارائه بودجه جدید نشان دهد هزینه‌ها تحت کنترل هستند. انگلیس سنگین‌ترین بدهی سالیانه را از جنگ جهانی دوم ثبت کرده است.

وی قول داده سرمایه‌های مالی عمومی را به شرایط ثبات بازگرداند و رشد اقتصادی آغاز شود. اطلاعات وزارت دارایی انگلیس نشان می‌دهد وام‌گیری عمومی از آغاز سال مالی در آوریل2020، به رکورد 271 میلیارد پوند (370 میلیارد دلار) رسیده است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: