نامه حاجی‌بابایی به نوبخت: لایحه بودجه باید شفاف و واقعی باشد

کدخبر: 2370670

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در نامه به معاون رئیس‌جمهور بر لزوم شفاف‌سازی، واقع‌نمایی، رعایت شاخص‌های کلان لایحه بودجه بویژه تورم و نجات بورس از وضعیت نابسامان کنونی تاکید کرد.

متن نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به نوبخت به شرح زیر است:

‌جناب آقای دکتر نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

سلام علیکم

با تشکر از تلاش های جنابعالی و همکاران محترم در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، برخی از ایرادات، کاستی ها و ابهامات لایحه بودجه سال 1400 را جهت اصلاح و تقدیم به مجلس شورای اسلامی یادآوری می نمایم.

مستدعی است دستور فرمایید، علاوه بر شفاف سازی و واقع نمایی و رعایت شاخص های کلان لایحه بودجه بویژه تورم، ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی، فقرزدایی، امنیت غذایی و دارویی، نجات بورس از وضعیت نابسامان کنونی و پیام مثبت برای مردم، موارد ذیل رعایت شود؛

1_ میزان اعتبار اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان

2_ اعتبار مورد نیاز اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

3_ همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی، با بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق کل بازنشستگان

4_اصلاح حقوق کارکنان مظلوم زندان ها

5_نگاه عالمانه به حقوق کسانی که در جزایر جنوب کشور مانند عسلویه جان خود را در کف دست قرار داده‌اند را در لایحه بودجه سال 1400 تبیین و اصلاح فرمایید. قبلا ازاقدام مقتضی که مبذول می فرمایید کمال تشکر و امتنان را دارم.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: