تراکم فروشی در تهران صفر شد

کدخبر: 2370732

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۹ شهرفروشی و تراکم فروشی در تهران به صفر رسیده است از قوه قضائیه درخواست کرد برای حل معضل گودهای پرخطر ورود پیدا کند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر مغایر رفتارهای انسانی و سیاسی را با توهین به رئیس جمهور و عبور از مرزهای ادب و اخلاق شاهد بودیم، گفت: تاسف بارتر از این اقدام، فراهم آوردن بستر برای عمیق‌تر شدن شکاف ملت و حاکمیت، توسط برخی جریانات و چهره های سیاسی است تا از آن به نفع خود بهره برداری کنند و از ساده دلی برخی از اقشار نیز در این جهت سوءاستفاده می‌شود و مسئولان قبلی که خود بیشترین نقش را در تعمیق این شکاف داشتند امروز به فرافکنی و سوءاستفاده از آن مشغولند. اگر این رفتار به صورت سازماندهی شده و با اهداف سیاسی انجام بگیرد نگران کننده تر است چون از سطح خطای فردی خارج می‌شود و امیدوارم به این گونه خطاها به شدت رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: در موقعیت فعلی تحمل فشارهای اقتصادی برای اکثریت جامعه سخت و طاقت فرسا شده و مسئولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند و نمی‌توانیم این شرایط را به صورت جزیره‌ای به عهده یک دستگاه خاص بیاندازیم و مشکلات را به گردن یک نفر یا یک دستگاه و قوه بیاندازیم. همه مسئولان و رسانه‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی مردم بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و انتخاباتی همراه باشند و اگر مردم در رنج باشند بدانیم که همه بازنده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران با تشکر از حناچی به خاطر صحبت‌هایش در نشست خبری روز گذشته این سخنان را روشنگرانه دانست و گفت: شهردار از لغت «پارادایم شیفت» استفاده کردند به این معنا که اداره امور در شهر با روند گذشته امکان پذیر نبود و ما دچار یک چرخه باطل شهر فروشی شده بودیم و پروژه‌هایی را افتتاح می‌کردیم که معلوم نبود به چه دردی می‌خورد و لازم بود به یک سکونی می‌رسیدم و خوشبختانه این روند متوقف شد و وعده‌های ما بخصوص در حوزه شهرسازی عملی شد.

وی با اشاره به خبری که شهردار درباره صفر شدن نرخ شهرفروشی و تراکم فروشی در سال ۹۹ اعلام کرد، گفت: با وجود اینکه تراکم فروشی و طبقه اضافه فروشی را به صفر رساندیم که این پیروزی نظام اسلامی است که باید به عنوان الگو در دیگر شهرها هم الگوبرداری شود اما نمی دانم این سخنان چرا در صداوسیما سانسور هم شد.

هاشمی ابراز داشت: در ساختار شهرداری هم خوب عمل شده و پرسنل موجود شهرداری از ۷۰ هزار به زیر ۶۰ هزار رسیده و تا پایان دوره به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید در حالی که در گذشته همواره به پرسنل افزوده می‌شد و علیرغم برون سپاری بسیاری از پروژه‌ها جمعیت ۵۰ هزار نفری باز افزایش نیرو داشتیم.

وی افزود: حتی برون سپاری‌ها هم در این دوره کاهش یافته است در حالی که در گذشته افرادی معرفی می‌شدند، حقوق می‌گرفتند اما وجود خارجی نداشتند. روابط عمومی شهرداری و شورا باید روی این حرکت‌های مثبت کار کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه یادآوری سخنان دیروز شهردار تهران به جلوگیری از تخریب جدی املاک ارزشمند و تاریخی شهر نیز پرداخت و گفت: من نمی‌فهمم چرا روابط عمومی روی این موضوع کار نمی‌کند.

وی بیان کرد: به مساله باغات در این دوره پرداخته شده و شهردار درباره شفافیت هم صحبت‌هایی داشته است.

هاشمی به صحبت‌های شهرداری به وجود ۲۴۹ گود پرخطر در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: باید با تعامل دستگاه قضایی مشکلات این گودها و ساختمانها حل شود.

وی ادامه داد: این گودها در دوران گذشته شکل گرفته و به صورت غیر قانونی کارشان آغاز شده است و وقتی به مراحل پروانه در این دوره رسیدند و نمی‌توانستید تعاملات شهر فروشی را ادامه دهند رها شدند.

وی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از این گودها باقی مانده است و قوه قضائیه همراهی نمی‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود ساختمان‌های ناایمن در تهران به اظهارات حناچی اشاره کرد و افزود: هرچند از قرار دادن لیست در سامانه شفافیت به دلیل مسائل امنیتی جلوگیری شده اما مردم باید بدانند این ساختمان‌ها در شهر وجود دارد و نباید به عنوان ساختمان ایمن خرید و فروش شود.

وی ادامه داد: در این دوره سعی کردیم به کیفیت زندگی مردم توجه کنیم هرچند مگاپروژه ای را شروع نکردیم اما در چارچوب شهر حرکت کردیم.

هاشمی با بیان اینکه شهردار گفته است برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارد گفت: این مهم است چون بسیاری از مشکلات تهران، ناشی از اقدامات انتخاباتی شهرداران در گذشته بود که متاسفانه هیچ نظارت و برخوردی هم با اینگونه تخلفات صورت نمی‌گرفت و شهرداران قبلی با این برنامه اقدامات غیر قانونی را شروع می‌کردند و از طریق حاکمیت هم کارهای غیرقانونی شان حمایت می‌شد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: