نهاد انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان رسماً آغاز به کار کرد

کدخبر: 2370823

نهاد انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان پس از کش‌وقوس‌های حدوداً دوماهه، روز گذشته با حضور ۴۶ عضو حقیقی و حقوقی آن در حسینیه جماران آغاز به کار کرد.

نهاد انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان پس از کش‌و‌قوس‌های حدوداً دوماهه، روز گذشته با حضور 46 عضو حقیقی و حقوقی آن در حسینیه جماران آغاز به کار کرد.

اولین دستور کار این نهاد تازه‌تأسیس  انتخاب هیئت رئیسه سنی شامل بهزاد نبوی، حسین کمالی، آذر منصوری و عابدی به‌عنوان هیئت رئیسه موقت بود، همچنین مقرر شد که کمیته‌ای 5نفره ظرف 72 ساعت آینده آیین‌نامه انتخاب هیئت رئیسه دائم  را تدوین کنند، بر همین اساس دومین جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران چهارشنبه عصر به‌‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در نشست عصر یکشنبه همچنین با رأی‌گیری صورت‌گرفته، محمود صادقی، فرج کمیجانی، علی باقری ، آذر منصوری و شهیندخت مولاوردی به‌عنوان اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه مربوط به انتخاب هیئت رئیسه انتخاب شدند، یکی دیگر از مصوبات این نشست این بود که مقرر شد جلسات بعدی جبهه اصلاح‌طلبان ایران به‌شکل مجازی برگزار شود.

ایده تأسیس نهادی انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان مدتی پس از انحلال شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پی شکست در انتخابات مجلس یازدهم شکل گرفت. حسین کمالی در روزهای اخیر در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت با اشاره به تفاوت‌هایی که این نهاد انتخاباتی جدید با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد، گفته بود: «ایرادی که به شورای سیاست‌گذاری گرفته می‌شد این بود که اشخاص حقیقی همانند اشخاص حقوقی که نمایندگان احزاب بودند، حق رأی داشتند در حالی که در نهاد انتخاباتی جدید  چهره‌های حقیقی در نقش مشاور هستند».

علاوه بر این شاید یکی دیگر از تفاوت‌های بارز تشکیلات جدید انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نسخه قبلی حذف محمدرضا عارف باشد که در هر سه دوره فعالیت شورای سیاست‌گذاری ریاست این شورا را به‌عهده داشت.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: