روسیه: تروریسم در سوریه باید از بین برود

کدخبر: 2370933

فرستاده روسیه در سوریه در نشست مذاکرات آستانه با تاکید بر لزوم از بین رفتن تروریسم در سوریه اعلام کرد هیچ راه مصالحه‌ای با گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

«الکساندر لاورنتینوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه، در حاشیه پانزدهمین دور مذاکرات آستانه در شهر «سوچی» روسیه تاکید کرد که باید تروریسم در سوریه از بین برود و هیچ راهی برای مصالحه با گروه‌های تروریستی داعش یا هیئت التحریر الشام (جبهه النصره) وجود ندارد.

او  همچنین گفت: درخواست‌هایی برای مشارکت آمریکایی‌ها در مذاکرات آستانه ارسال کردیم، اما متاسفانه واشنگتن نپذیرفت.

فرستاده روسیه افزود: کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو تنها مرجعی است که می‌تواند یک راه حل سیاسی برای بحران این کشور پیدا کند.

سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه بازیگر اصلی روند صلح آستانه از برگزاری مشترک پانزدهمین دور از این نشست‌ها در امروز (سه شنبه) در شهر سوچی روسیه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور در حالی برگزار می‌شود که دور پنجم گفتگو‌های مربوط به کمیته قانون اساسی که پیشتر در تاریخ ۲۹ ژانویه در ژنو برگزار شده بود، به نتایج ملموسی دست نیافت و «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در این خصوص ابراز نگرانی کرد.

همچنین در دور جدید مذاکرات میان طرف‌ها، دولت عراق نیز قرار است با دعوت رسمی مسکو در این گفتگو‌ها شرکت داشته باشد.

شایان ذکر است روند صلح آستانه، توسط سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و در راستای یافتن راه حلی دائمی برای جنگ داخلی سوریه مطرح شد و دستور کار کلی آن نیز حول سه محور اصلی تدوین نظام قانون اساسی، انتقال قدرت و همچنین مسائل امنیتی و ساکن کردن آورگان جنگ تنظیم شده که از سوی سه کشور مذکور در حال بررسی و پیگیری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: