موضوع احضار حق‌شناس به دادسرای نظامی صحت ندارد

کدخبر: 2370945

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر احضار حق‌شناس به دادسرای نظامی تاکید کرد: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع و کمیسیون تلفیق بودجه بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کرد و پس از بحث و تبادل نظر در نهایت تصمیم برای بخش درآمدی بودجه گرفته شد. این بخش از بودجه یکشنبه هفته آینده در صحن مطرح می‌شود.

به گفنه وی، شهرداری بودجه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی را با تبصره‌ها به شورا ارائه کرد و کمیسیون برنامه و بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان از این رقم را که مربوط به بخشهایی است که امکان تحقق درآمدی آن‌ها وجود ندارد را کم کرده است که مجموعا بودجه شهرداری به ۴۸ هزار میلیارد و اندی تبدیل شد و این بخش درآمدی ۴۸ هزار میلیارد تومانی برای بررسی به صحن شورای شهر می‌آید.

هاشمی گفت: در ادامه جزئیات طرح شهر دوستدار سالمند بررسی شد و ماده واحده‌های این مصوبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به این سوال که تحقق درآمدهای شهرداری با توجه به اینکه اعلام شده شهرفروشی به صفر رسیده چگونه خواهد بود؟ گفت: تا به حال درآمد نقدی شهرداری تا حدود ۷۰ درصد محقق شده و امیدواریم تا پایان سال این بخش نقدی تحقق یابد. 

وی با بیان اینکه مشکل شهرداری در تحقق درآمدهای غیرنقد است، گفت: تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری با فعالیت‌های داخل شهرداری مشکل است و به جسارت بالایی نیاز دارد. از طرفی تغییر قیمت نیز زیاد است و در نتیجه وقتی می‌خواهند تصمیمی بگیرند در بخش غیرنقد با مشکل مواجه می‌شوند. همین باعث شده است که اختیارات شهرداران مناطق هم در این زمینه کم شده و باید متمرکز عمل شود که این مساله باعث کندی کار در این قسمت شده است. در غیر اینصورت در بخش بودجه‌ای تلاش‌های خوبی برای بودجه غیرنقد انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز برای جبران هزینه‌ها اعلام کرده که به فروش اموال اقدام می‌کند، گفت: عمدتا بخش غیر نقد به معاونت حمل و نقل و عمران داده می‌شود چرا که نمی‌توانند با پیمانکاران خود تهاتر کنند و این اقدام برای فعالیت‌های جاری نیست بلکه برای فعالیت‌های زیربنایی برای مثال خرید اتوبوس است. 

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر احضار حق‌شناس به دادسرای نظامی گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: