گفت‌وگوی بلینکن و الکاظمی درباره حملات به اربیل

کدخبر: 2370968

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق بامداد روز چهارشنبه تلفنی درباره حملات شامگاه دوشنبه در اربیل گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به تماس تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، ناخرسندی خود از حملات موشکی به اربیل را ابراز داشت.

بلینکن در این تماس تلفنی الکاظمی را ترغیب کرد تا به همکاری تنگاتنگ با حکومت منطقه کردستان برای مقابله با افراد افراطی ادامه دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و الکاظمی درباره تلاش‌ها برای مشخص شدن کسانی که مسئول حملات به اربیل بوده صحبت کردند.

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق درباره مسئولیت بغداد و تعهداتش در حمایت از نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف در عراق گفت‌وگو انجام دادند.

منابع عراقی، شامگاه روز دوشنبه، از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در این خصوص گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه راه هدف قرار داده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار خبر حمله راکتی دیشب، گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله یادشده را برعهده گرفت.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیر‌آمریکایی در این حادثه کشته شده است و  پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند؛ اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، نُه نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: