وزیر آ‌موزش و پرورش: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت شهریه اجباری را ندارد

کدخبر: 2371066

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البرز از استانهای مهاجرپذیر است که نیاز به ساخت ۵۰۰ کلاس درس جدید دارد، گفت: هیچ‌کس حق دریافت شهریه اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی را ندارد.

محسن حاج‌میرزایی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در استان البرز در مقایسه با کشور پایین است و داخل استان نیز توزیع فضای آموزشی نرمال نیست.

وی افزود: در فاصله سال 96 تا 99 اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در استان البرز بیش از 6 برابر شده است و مشارکت خیّرین نیز در این سال‌ها 10 برابر رشد داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها اثر این میزان مشارکت را کاهش داده است، بیان کرد: در یک سال گذشته به‌نسبت مدت مشابه سال قبل 60 درصد تعداد کلاس‌های ساخته‌شده بیشتر بوده است و تلاش این است که محرومیت در این حوزه کاهش یابد.

حاج‌میرزایی با تصریح به اینکه نرخ مهاجرت در استان البرز رقم بالایی است، ادامه داد: 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی جدید در این استان داریم و باید 500 کلاس درس جدید بسازیم تا پاسخگوی این جمعیت دانش‌آموزان باشیم.

وی با ابراز اینکه محرومیت البرز بیشتر در فضای آموزشی است،‌گفت: در دیگر شاخص‌ها رتبه البرز از سطح قابل قبولی برخوردار است.

وی همچنین در مورد تبلت و توزیع آن بین همه دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان محروم از تبلت از برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند و این‌گونه نیست که این دانش‌آموزان به‌واسطه نداشتن تبلت از آموزش محروم شوند.

وی با اعلام اینکه همه اقشار ازجمله کسبه و فعالان اقتصادی برای تأمین تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار مشارکت کرده‌اند، ادامه داد: این تبلت‌های اهدایی به جامعه هدف خیرین اختصاص می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی مبنی بر دریافت پول اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی گفت: هیچ کس حق دریافت پول اجباری از دانش‌آموزان مدارس دولتی را ندارد و در این مورد بارها اطلاع‌رسانی شده است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر:
  • پدر

    آقا جان به این مدارس غیرانتفاعی هم توجه کنید بلاخره جزئی از آموزش وپرورش هستند. مگر شما تعرفه مدارس غیردولتی را تعیین نمی کنید. پس یه نظارتی هم داشته باشید. اول سال تحصیلی گفتن این مقدار باید پول پرداخت کنید و مصوب است حالا می گن اون علی الحساب بود باید پول بیشتری بدهید. ما هم مانده ایم که به کدام خدمات مدرسه داریم پول بیشتر می دهیم. کل هزینه های تحصیل سربار خانواده ها شده. حالا مدرسه پول بیشتری می خواهد. لطفا رسیدگی کنید. مدرسه روزبه تبریز

  • اکبر

    نه جناب وزیر با این سرانه های کلانی که شما به مدارس اختصاص می دهید لزومی ندارد شهریه گرفته شود.خدا وکیلی امسال به ازای هر دانش آموز چند ریال به حساب مدارس ریختید؟

  • حسین

    خخخخخخخخخ
    جک قشنگی بود

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید آقای حاجی زاده لطفا شهریه مدرسه غیر دولتی هم به خاطر استفاده از اینترنت دارای تخفیف کنید بخدا ما داریم هزینه اینترنت را هم میدهیم ولی از پول مدرسه تخفیفی شامل ما نمی شود ...استان فارس شهرستان فیروزاباد