جزئیات بازگشت معارض سعودی از کانادا

کدخبر: 2371143

یک روزنامه کانادایی جزئیات بازگشت یک مخالف سعودی از کانادا به عربستان که مورد تهدید قرار گرفته بود را فاش کرد .

یک روزنامه کانادایی جزئیات بازگشت مخالف جوان سعودی به عربستان که به مدت دو سال به عنوان پناهنده سیاسی در کانادا به سر می‌برد را فاش کرد.

روزنامه «دی استار» اعلام کرد که الحربی در سال 2019 وارد کانادا شد و در آنجا پناهندگی سیاسی گرفت و حمایت خود را از زندانیان آزادی بیان در عربستان سعودی اعلام کرد. الحربی تنها در یک فیلم در زمان پناهندگی خود در کانادا نمایان شد و چند روز پیش الحربی مرموزانه به سفارت عربستان در اتاوا رفت.

وی در توییتر خود نوشت: الحمدلله به وطن رسیدم و هیچ احساسی در این دنیا بهتر از احساس ماندن بین خانواده و دوستان در وطن نیست.

این روزنامه کانادایی به نقل از یکی از نزدیکان الحربی نوشت که الحربی در پایان ژانویه گذشته با او تماس گرفت و به وی گفت قبل از مراجعه به سفارت احساس ناخوشایند و سردرگمی دارم .

بر اساس این گزارش مقامات سفارت الحربی را مورد بازجویی قرار دادند تا جایی که وی ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به خاطر آورد.

چند روز بعد «عمر عبدالعزیز الزهرانی» مخالف مشهور سعودی اعلام کرد که ممکن است الحربی پس از بازدید از سفارت عربستان در کانادا مورد تهدید برای بازگشت به عربستان قرار گرفته باشد.

الزهرانی به روزنامه مذکور اعلام کرد که الحربی پس از بازگشت از وی درخواست کمک کرده و به این بدان معناست که الحربی تحت فشار زیادی قرار دارد.

عمر عبدالعزیز الزهرانی حقیقت بازگشت الحربی را زیر سوال برد زیرا عکس بلیط منتشر شده توسط الحربی نشان داد که تاریخ سفر او هفتم فوریه است در حالی که سفر وی تا هجدهم همان ماه به تاخیر افتاد.

چند روز گذشته «عبدالعزیز الحضیف» مخالف سعودی ناپدید شدن یک فعال سعودی در کانادا را فاش کرد. الخضیف در حساب توئیتری خود نوشت: یک فعال سعودی از مونترال ناپدید شده و اطلاعات نشان می‌دهد که چند روز قبل در سفارت عربستان بوده است.

روزنامه انگلیسی « دیلی استار» در گزارشی نوشت که ولیعهد سعودی برای ترور ده‌ها مخالف و منتقد سعودی که در تبعید به سر می‌برند، برنامه‌ریزی می‌کند. این فعال و وبلاگ نویس سعودی که حدود نیم میلیون حامی در توئیتر دارد، بطور علنی از مبارزه‌اش علیه تبلیغات دولت سعودی و استفاده آن‌ها از غول‌های اینترنتی در توئیتر می‌گوید.

مخالفان برجسته، فعالان سعودی مقیم در مونترال تا اسلو، نروژ، تا دوسلدورف، آلمان همچنان در مورد جنایت‌های آل سعود می‌گویند درحالی‌که جان و خانواده آن‌ها در معرض خطر قرار دارد و تاکید دارند که از انتقاد صریح رژیم سعودی چشم‌پوشی نخواهند کرد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: