الخزعلی: اطلاعاتی داریم که به موقع فاش می‌کنیم

کدخبر: 2371358

رهبران و گروه‌های مقاومت عراق ضمن محکوم کردن حمله راکتی مجدد شب گذشته به منطقه سبز بغداد اعلام کردند که این اقدام در راستای ضربه زدن و اتهام‌زنی به مقاومت عراق صورت می‌گیرد.

دوشنبه شب (۲۲ فوریه)، برخی منابع رسانه‌ای از حمله راکتی مجدد به منطقه سبز بغداد خبر دادند که با محکومیت شماری از مقامات سیاسی عراق همراه شد.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق طی بیانیه‌ای درباره این حمله راکتی اعلام کرد که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو راکت در منطقه سبز و یک راکت در منطقه الحارثیه سقوط کرده است. سه راکت مذکور از محله السلام (الطوبجی) شلیک و باعث آسیب دیدن سه خودروی غیرنظامی شد و یگان های فرماندهی ستاد عملیات بغداد سکوهای شلیک راکت ها را پیدا کرده‌اند.

حملات راکتی علیه منطقه سبز بغداد در حالی صورت می‌گیرد که هیأت هماهنگی مقاومت عراق مهرماه گذشته با صدور بیانیه‌ای مهلت مشروطی را به اشغالگران آمریکایی برای تنظیم یک برنامه زمان‌بندی شده برای خروج آنها از عراق داد و اعلام کرد که اگر یک جدول زمانی مشخص برای خارج شدن از عراق تعیین نکنند، مقاومت با عملیات نظامی پیشرفته بینی آنها را به خاک می‌مالد.

اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در عراق به راه افتاد و  منابع مختلف از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

قیس الخزعلی: اطلاعاتی داریم که در زمان مناسب فاش می‌کنیم

«قیس الخزعلی» رهبر جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، امروز (سه شنبه - ۲۳ فوریه) به حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «تداوم هدف قرار دادن منطقه سبز بغداد با وجود تصمیم آشکار و شفاف هیأت هماهنگ‌کننده مقاومت عراق در این خصوص و با این شیوه که هر بار موشک‌هایی در مناطق مسکونی بدون اینکه خسارات جانی واقعی یا آسیب زدن به سفارت آمریکا به همراه داشته باشد، سوالات زیادی را درباره طرفی که از این امر سود می‌برد، ایجاد می‌کند.»

الخزعلی افزود: «ما به نوبه خود اطلاعاتی در دست داریم که احتمالا آن را در زمان مناسب فاش می‌کنیم.»

جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکنون بارها اعلام کرده است که حملات راکتی به منطقه سبز،کار گروه‌های مرتبط با آمریکاست تا ضمن تنش‌آفرینی و بر هم زدن امنیت عراق، مقاومت را متهم جلوه دهند.زیرا گروه‌های مقاومت ترس و واهمه‌ای از این که موضع صریح خود را در خصوص حملات راکتی به سمت سفارت آمریکا اعلام کنند، ندارند. لذا از آنجا که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت مسئولیت حملات راکتی را بر عهده نگرفته‌اند و در هیچ کدام از این حملات، خسارتی به سفارت آمریکا وارد نشده، می‌توان گفت که گروه‌های مرتبط با آمریکا در پشت صحنه این حملات قرار دارند.

به اعتقاد بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی، هدف از این اقدام، متهم کردن الحشد الشعبی و ایجاد بهانه‌ای برای ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق است. اما آمریکا در این کار شکست خواهد خورد، چرا که افکار عمومی عراق این نوع بازی آمریکا را شناخته است.

سخنگوی فراکسیون الصادقون: این حملات برای خدشه وارد کردن به مقاومت صورت می‌گیرد

«محمود الربیعی» سخنگوی فراکسیون پارلمانی الصادقون (شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق ) نیز طی پستی در توئیتر نوشت: «حمله [راکتی] به منطقه سبز بغداد، واکنشی آشکار به پیروزی‌های بزرگ الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی ما در عملیات پاکسازی الطارمیه از تروریست های داعش است.»

نیروهای مشترک عراقی، روز شنبه هفته جاری موفق شدند طی یک عملیات ویژه در الطارمیه هفت عضو داعش از جمله «والی و مفتی شرعی» این گروه تروریستی را به هلاکت برسانند.

سخنگوی فراکسیون الصادقون در ادامه افزود: «تا زمانی که پناهگاههای داعشی و رسانه آمریکایی و عربی (حاشیه خلیج فارس) که خیر و خوبی برای عراق و عراقی‌ها نمی‌خواهند، وجود دارند، از این دست تلاش ها برای خدشه وارد کردن به الحشد و جنبش‌های مقاومت ادامه خواهد داشت.»

کتائب حزب‌الله: دست‌های خبیثی پشت پرده حمله راکتی به منطقه سبز قرار دارند

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی «کتائب حزب‌الله» عراق نیز ضمن محکومیت این حمله اعلام کرد که بر اساس اطلاعات ما،  دست‌های خبیثی که می‌خواهند همه برگه‌ها را بر هم بزنند در پشت پرده حمله راکتی صورت گرفته علیه منطقه سبز قرار دارند.

هادی العامری: حمله به منطقه سبز هیچ توجیهی ندارد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و رئیس سازمان بدر نیز حمله شب گذشته به منطقه سبط بغداد را غیرقابل توجیه دانست و اعلام کرد که حمله راکتی به هیئت‌های دیپلماتیک و به وحشت انداختن شهروندان غیر نظامی به هر بهانه ای که باشد هیچ گونه توجیهی ندارد.

وی همچنین بازگشت به مرحله حمله به مراکز دیپلماتیک و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان بغداد را به شدت محکوم کرد و از دولت عراق خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ اقتدار و اعتبار سرویس‌های امنیتی کشور بپردازد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: