سود بانک‌های آمریکا ۳۶.۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافت

کدخبر: 2371432

بانک‌های آمریکا مقادیر عظیمی را برای پشتیبانی در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی طی بحران کرونا کنار گذاشته بودند که باعث کاهش ۳۶.۵درصدی سوددهی آنها در ۲۰۲۰ شد، کاهش نرخ بهره هم بر سود این بانکها تأثیر گذاشته است.

سود بانک‌های آمریکا 36.5 درصد در 2020 نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت چون بانک‌های این کشور مقادیر عظیمی را برای پشتیبانی در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی کنار گذاشته بودند ولی صنعت بانکداری در آمریکا نشانه‌هایی از بهبود را در سه‌ماهه چهارم 2020 نشان داد یعنی همزمان با بهبود اقتصاد این کشور از بحران کرونا.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا اعلام کرد صنعت بانکداری این کشور 147.9 میلیارد دلار سود در 2020 ثبت کرد که کاهش شدیدی نسبت به 2019 داشت(حدود 86 میلیارد دلار).

با وجود این، سود بانک‌های آمریکا 9.1 درصد در سه‌ماهه پایانی 2020 نسبت به 2019 افزایش یافت و به 59.9 میلیارد دلار رسید چون بانک‌ها ذخایری را که برای محافظت در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی کنار گذاشته بودند، کاهش دادند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور هنوز در مورد وضع دوباره الزامات سرمایه‌ای سختگیرانه‌تر برای بانک‌ها تصمیم‌گیری نکرده است. فدرال رزرو برخی محدودیت‌ها را برای بانک‌های بزرگتر در ماه آوریل برداشت اما مهلت این کمک فدرال با پایان مارس تمام می‌شود.

گروه‌های صنعتی خواستار تمدید این شرایط هستند و عقیده دارند برداشتن این محدودیت‌ها به بانک‌های آمریکا کمک می‌کند با ادامه وام‌دهی طی رکود اقتصادی نقش مهمی در تثبیت بازارها بازی کنند.

 افزایش سوددهی بانک‌های آمریکا در سه‌ماهه پایانی 2020 تا حد زیادی مربوط به کاهش مبلغی است که برای جلوگیری از ضررهای آتی کنار گذاشته بودند.

چالشی که بانک‌های آمریکا با آن مواجه هستند بیشتر فضای نرخ پایین بهره بوده است که در سه‌ماهه پایانی 2020 هم در پایین‌ترین رقم قرار داشت.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: