حال و روز ترامپ بدون شبکه‌های اجتماعی از زبان سخنگوی سابق کاخ سفید

کدخبر: 2371840

«کیلی مک‌انانی» از افراد وفادار به «دونالد ترامپ» در اظهاراتی در شبکه فاکس نیوز درباره محرومیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا از شبکه‌های اجتماعی و کنار آمدن او با این مسئله گفت.

«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید در دوره ترامپ، علیرغم تلاش‌های متعدد رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بازگشت به شبکه‌های اجتماعی، گفت او بدون آن‌ها اوضاع خوبی دارد.

سخنگوی سابق کاخ سفید که بارها به دروغ پراکنی و ارائه اطلاعات جعلی متهم شده بود و اکنون به «فاکس نیوز» شبکه مورد علاقه ترامپ پیوسته، در سخنانی در این شبکه به اظهارنظر درباره طرد ترامپ از سوی رسانه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: او (ترامپ) گفته نداشتن توییتر به نوعی آزاد شدن است. او زمان زیادی برای خود دارد. فکر می‌کنم اوضاعش بدون رسانه‌های اجتماعی خیلی خوب است.

وی در ادامه مدعی شد حذف ترامپ از رسانه‌های اجتماعی نه با هدف ممانعت از انتشار اطلاعات غلط و ترویج خشونت بلکه با هدف متوقف کردن او انجام شده است.

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا از چند بستر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر بعد از حمله مرگبار طرفداران وی به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ منع شد. او همچنین به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مورد انتقاد این رسانه‌ها قرار گرفت.

بعد از این ممنوعیت، ترامپ چند بار تلاش کرد به این شبکه‌ها بازگردد. حتی در دوره‌ای گفته‌های خودش را از طریق حساب‌های کاربری دیگر به اشترک گذاشت یا تهدید کرد شبکه اجتماعی خود را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، محرومیت ترامپ از توییتر که از شبکه‌‎های اجتماعی بسیار مورد علاقه وی بود و در دوران ریاست‌جمهوری بسیاری از فرامین خود را از طریق آن اعلام می‌کرد، دائمی خواهد بود اما فیس‌بوک گفته در حال بررسی دادن اجازه بازگشت به وی است. مدیرعامل یوتیوب هم اخیراً اعلام کرد زمانی که خطر خشونت کاهش یابد، حساب وی بازیابی خواهد شد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: