تداوم اعتراضات در میانمار

کدخبر: 2371888

معترضان امروز نیز در میانمار به خیابان‌های این کشور آمدند.

«حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی» اعلام کرد با وجود افزایش فشار‌ها به مخالفان میانماری، از جمله یورش‌های شبانه در شهر «یانگون» که طی آن فعالان و مقامات هوادار «آنگ سان سوچی هدف گرفته شدند؛ ده‌ها هزار نفر از معترضان به کودتا در میانمار امروز، یکشنبه نیز در سراسر این کشور امروز نیز به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس این گزارش، یکی از مدیران محلی «حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی» در میانمار پس از آنکه در شهر یانگون بازداشت شده بود، شب گذشته در بازداشت جان باخت. بر اساس گزارش الجزیره، اعتراضات امروز یکشنبه در حالی انجام می‌گیرد که رسانه‌های دولتی میانمار به قانونگذاران میانماری هشدار دادند و آن‌ها را به خیانت بزرگ متهم کرده و اعلام کردند ممکن است به مجازات اعدام و یا ۲۲ سال زندان محکوم شوند.

روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند شرکت یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرده ۵ کانال وابسته به ارتش میانمار را بر اساس دستورالعمل‌های خود حذف کرده استغ هرچند شرکت یوتیوب مشخص نکرد که این اقدام را بخاطر نقض چه قوانینی به انجام رسانده است.

کانال‌های مسدود شده شامل رادیو و تلویزیون میانمار و شبکه «میاوادی» که متعلق به ارتش بوده و اخبار و سرود‌های نظامی پخش می‌کرد، می‌شود.

میانمار از تاریخ اول فوریه و زمانی که ارتش این کشور قدرت را طی کودتای در دست گرفت، در ناامنی و آشوب فرو رفت. به‌دنبال این کودتا، آنگ سان سوچی به همراه شماری دیگر از مقامات سیاسی بازداشت شدند.

پس از اعلام این خبر، ارتش میانمار در اطلاعیه‌ای، وضعیت اضطراری اعلام کرد و اداره کشور را به‌مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد. ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم کرده و خواستار تعویق گشایش دوره جدید پارلمان شده بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: