جنبش فتح: در انتخابات پیروز شویم، دولت وحدت ملی تشکیل می دهیم

کدخبر: 2371926

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد: اگر این جنبش در انتخابات آتی پیروز شود، دولت وحدت ملی تشکیل خواهد داد و این جنبش با یک فهرست در انتخابات وارد می‌شود.

حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش آزادسازی فلسطین (فتح) اعلام کرد، این جنبش اگر در انتخابات شورای قانونگذاری پیروز شود، به سمت گزینه تشکیل دولت وحدت ملی پیش خواهد رفت و یک دولت محض و صرف از فتح تشکیل نخواهد داد.

وی ادامه داد: اگر برای مشارکت در هر دولت وحدت ملی دعوت شویم، با هدف تحقق هدف اساسی که همان پایان دادن به دودستگی‌ها و عملی ساختن آشتی و تحقق طرح ملی فلسطین است، در آن شرکت خواهیم کرد.

حسین الشیخ خاطرنشان کرد: جنبش فتح با یک فهرست یکپارچه در انتخابات آتی وارد خواهد شد و هیچ کس اجازه ندارد که با فهرست دیگری در انتخابات وارد شود.

وی عنوان داشت که فتح به اعضای شورای انقلابی، اعضای کمیته مرکزی، فرماندهان دستگاه امنیتی و وزیران سابق اجازه کاندیداتوری نداد تا عرصه برای اعضای نسل جوان جنبش فتح باز شود.

از زمانی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستوری را برای برگزاری انتخابات صادر کرد، توجهات به مکانیزم مشارکت جنبش فتح در انتخابات جلب شد. رهبرانی در این جنبش نیز گزینه تشکیل فهرست‌های متعددی از فتح را بعید ندانسته بودند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: