اتحادیه اروپا از خصومت و کارشکنی در قبال انگلیس دست بردارد

کدخبر: 2371940

مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا با بروکسل گفت که اتحادیه اروپا باید دست از خصومت بردارد و مناسبات دوستانه‌اش با انگلیس به عنوان همتای مقتدر خود را بهبود بخشد.

«دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا، در یادداشتی در روزنامه دیلی تلگراف عنوان داشت که اتحادیه اروپا باید دست از خصومت بردارد و مناسبات دوستانه‌اش با بریتانیا به عنوان همتای مقتدر خود را بهبود بخشد.

فراست در این یادداشت بار دیگر از تصمیم یک‌جانبه انگلیس در زمینه کنترل تجارت مواد غذایی بین انگلستان و ایرلند شمالی حمایت کرد و وعده داد که تمام‌قد پای دفاع از منافع کشورش بایستد.

پارلمان اروپا روز ۱۴ اسفند در اعتراض به اقدام اخیر دولت انگلیس، از تعیین تاریخ رای‌گیری برای تصویب معامله تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا خودداری کرد.

مقامات اروپایی، لندن را به نقض شرایط و ضوابط توافق برگزیت متهم کرده و گفته‌اند از طریق «اقدامات قانونی» به بریتانیا پاسخ خواهند داد.

فراست در یادداشت اخیرش تاکید کرده است که اتحادیه اروپا باید از تهدید به کارشکنی و اخلال در توافق دست بردارد تا دو طرف بتوانند همچنان در مسیر حل اختلاف‌نظرها گام بردارند.

انگلیس به‌تازگی مهلت کنترل واردات محصولات غذایی به ایرلند شمالی را تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید کرد. این در حالی است که بر اساس توافق برگزیت هر تصمیمی در این زمینه باید با موافقت اتحادیه اروپا اتخاذ شود.

توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان سال گذشته میلادی اجرایی شد، اما مناقشه‌های اقتصادی میان بریتانیا و اتحادیه در پایان سال ۲۰۲۰ باعث شد که صادرات انگلیس به این اتحادیه به‌شدت افت کند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: