واکنش بحرین به گزارش های حقوقی درباره کتک زدن کودکان بازداشتی

کدخبر: 2372141

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر کتک زدن کودکان بازداشت شده توسط پلیس بحرین، منامه از سازمان حقوقی خواست که اطلاعات درباره گزارش‌های دستگیری و بدرفتاری با کودکان در این کشور را به آنها ارائه دهند.

واحد ویژه تحقیقات این کشور، که یک نهاد قضایی مستقل است تحقیقات مربوط به محتوای گزارش دیده‌بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین را آغاز کرده و درحال تلاش برای به دست آوردن هرگونه داده یا اطلاعات جدی و واضح در این زمینه است.

واحد ویژه تحقیقات بحرین در همین راستا از نهادهای مذکور خواسته است که اطلاعات خود درباره کتک زدن کودکان را در اختیار این نهاد قرار دهند و با آن در ارتباط باشند تا حقیقت در این باره مشخص شود.

واحد ویژه تحقیقات در ادامه تأکید کرد که عدم ارائه اطلاعات مربوط به افراد توسط این سازمان‌ها، به حقوق آنها آسیب می رساند و مانع انجام اقدامات قانونی لازم می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین که دفتر آن در لندن است، پنجشنبه در بیانیه مشترکی تاکید کردند: حدود ۱۳ کودک و نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله در اوایل و اواسط فوریه که مسؤولان بحرینی تلاش می‌کردند تظاهرکنندگان را از تجمع به مناسبت دهمین سالگرد انتفاضه منصرف کنند، بازداشت شدند.

این دو نهاد حقوقی درباره کودکان بازداشت شده و خانواده‌هایشان اعلام کردند: پلیس بحرین پنج کودکی را که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فوریه بازداشت شدند، کتک زده و آنها را به استفاده از شوک الکترویکی تهدید کرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: