گفتگوی نماینده ارشد حزب‌الله با لاوروف در مسکو

کدخبر: 2372247

نماینده ارشد حزب‌الله امروز با وزیر امور خارجه روسیه در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

«محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان که در راس هیئتی از حزب‌الله به روسیه سفر کرده است امروز پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که گفتگوی صمیمانه و شفافی با یکدیگر داشتیم و درباره اوضاع لبنان و منطقه صحبت کردیم.

رسانه‌های لبنانی امروز از ورود هیئت حزب‌الله به مسکو خبر دادند.

در هیئت حزب الله شخصیت‌هایی از جمله «عمار الموسوی» مسئول روابط عربی و بین‌الملل و ارتباطات حزب الله، احمد مهنی، معاون او و احمد حاج علی، مشاور رسانه‌ای حزب الله حضور دارند.

سفر هیئت حزب الله به مسکو سه روز طول می‌کشد و برنامه دیدار با مقامات وزارت خارجه، شورای فدرال و مجلس دومای روسیه در این سفر گنجانده شده است و در حاشیه آن نیز دیدار‌های سیاسی و رسانه‌ای دیگری انجام می‌شود.

منابع خبری اعلام کردند دلیل اصلی دعوت روسیه از حزب‌الله را می‌توان یک دستور جلسه گسترده عنوان کرد که با بررسی میدانی سوریه و تحولات جبهه جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی آغاز و با مساله تشکیل کابینه و بحران داخلی لبنان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است رژیم صهیونیستی بار‌ها نگرانی خود را از استقرار نیرو‌های حزب‌الله در مرز‌های جولان اشغالی سوریه اعلام کرد، اما حزب‌الله همواره تاکید کرد حضورش در خاک سوریه به درخواست سران دمشق است و زمانی سوریه را ترک می‌کند که دمشق از آن بخواهد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: