بحران مرزی آمریکا اختلافات دموکرات‌ها و جمهوریخواهان را تشدید کرد

کدخبر: 2372319

حملات شدید جمهوریخواهان در کنگره آمریکا علیه سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن، با واکنش تند و متقابل دموکرات‌ها روبرو شده است.

در حالی که جمهوریخواهان کنگره آمریکا به شدت به دولت بایدن به خاطر رشد فزاینده مهاجران در مرز مکزیک حمله کرده‌اند، دموکرات ها نیز در مقابل از سابقه جمهوریخواهان در امور مهاجرت و مخالفت آنها با برنامه کمک کرونایی انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان که به همراه ده ها نماینده دیگر جمهوریخواه از تاسیسات مرزی در شهر ال پاسو در تگزاس بازدید کرده، از عملکرد دولت بایدن و رشد چشمگیر مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک انتقاد کرده و نسبت به خطرات امنیتی و سلامتی احتمالی علیه ایالات متحده هشدار داده است.

تلاش های بایدن برای بازنگری در سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ موجب هجوم تعداد زیادی از مهاجران آمریکای لاتین به مرز مکزیک شده است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرده است که تا روز جمعه بیش از 8800 کودک مهاجر بدون همراه در مراکز نگهداری در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت شده‌اند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و مجلس سنا بر این باورند که دولت بایدن عامل اصلی رشد فزاینده تعداد مهاجران در مرزهای این کشور است.

از سوی دیگر ورونیکا اسکوبار نماینده دموکرات گفت: مک کارتی و همکارانش از مسائل مرزی به عنوان یک بهانه سیاسی استفاده می کنند تا یک پیام منسوخ درباره خطر مهاجران را انتشار دهند. اقدامات جمهوریخواهان موجب افزایش مهاجر هراسی در جامعه آمریکا خواهد شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: دولت بایدن یک سیستم درهم شکسته در مرز به ارث برده است.

اظهارات پلوسی در حالی است که تعداد کودکان مهاجر بدون همراه در مرزهای آمریکا طی هفته های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: چیزی که این دولت به ارث برده است، یک سیستم درهم شکسته در مرز است و آنها در حال تلاش برای اصلاح سیاست های مهاجرتی هستند به طوری که به نفع کودکان باشد. عبور کودکان بدون همراه از مرز، یک چالش انسانی برای همه ما به شمار می رود.

تعداد کودکان مهاجر که خود را به مرز مکزیک رسانده‌اند، طی ماه های اخیر با رشد فزاینده‌ای روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر پناهگاه ها و تاسیسات وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا واقع در مرز مکزیک وارد کرده است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا خواستار یافتن پناهگاه ها و مراکز نگهداری بیشتری برای کودکان مهاجر بدون همراه شده است؛ آن هم در شرایطی که بحران شیوع ویروس کرونا نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: