امیدواریم گفتگوهای «قاهره» به تفاهماتی با تکیه بر مقاومت منجر شود

کدخبر: 2372417

یک عضو جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین گفت: امیدواریم سلسله گفتگوهای قاهره که دور دوم آن به تازگی به پایان رسیده است، به تفاهماتی با تکیه بر مقاومت منجر شود.

«احسان عطایا» عضو جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین سخنانی را در خصوص گفتگوهای ملی فلسطینیان در قاهره که دور دوم آن به تازگی به پایان رسیده است، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: امیدواریم گفتگوهای قاهره به تفاهماتی با تکیه بر مقاومت منجر شود. این عضو جهاد اسلامی تصریح کرد: جهاد اسلامی بر ضرورت ایجاد یک مرجعیت واحد برای ملت فلسطین و انتخاب شورای ملی به دور از سقف و چارچوب اسلو تاکید دارد. عطایا ابراز امیدواری کرد که گروه‌های فلسطینی بتوانند به تفاهماتی با تکیه بر مقاومت دست یابند.

پیش از این، گروه‌های فلسطینی دور دوم گفتگوهای ملی را در شهر قاهره، پایتخت مصر به پایان رساندند. این گروه‌ها پس از پایان دور دوم گفتگوهای مذکور میثاق نامه تعهد به قانون انتخابات را امضا کردند.

در این میثاق نامه که از سوی ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس به امضا رسیده بر لزوم رعایت قوانین انتخاباتی در جریان انتخابات سه گانه فلسطین در سال ۲۰۲۱ اشاره شده است. گروه‌های فلسطینی در این میثاق‌نامه تاکید کرده‌اند که در روند عملیات انتخاباتی به موضوعاتی نظیر آزادی، شفافیت و سالم بودن فضا عمل خواهند کرد و نتایج انتخابات را نیز هر چه باشد خواهند پذیرفت.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: