منتظر اعتراض شدید بازنشستگان باشیم؟

کدخبر: 2372608

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) از جلسه ۲۱ فروردین نمایندگان بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت:

«آقای سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) ایرادهای وارد شده به فرمول محاسبه مستمری سایر سطوح را پذیرفت و گفت که معمولا در کارهای حجیم از این اشتباهات پیش می‌آید و سازمان احکام را اصلاح می‌کند.

 اگر مستمری سال ۱۳۹۹ را بر اساس فرمول ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در نظر می‌گرفتند، عایدی بیشتری برای مستمری‌‌بگیران داشت. احساس بدی که به بازنشستگان دست داده واقعی است. این فرمول با در نظر گرفتن ۷۵ درصد، به ناگهان ۲۵ درصد کاهش ریالی ایجاد کرده است. بازنشستگان احساس متضرر شدن دارند. متناسب‌سازی برای اینها نه تنها دستاوردی نداشته بلکه حقوق آنها را کاهش هم داده است.

حوزه فنی و درآمد متوجه شده که چه اتفاقی رخ داده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم وعده داد که اصلاحات را انجام می‌دهد و چون این اصلاحات زمان می‌برد، مستمری فرودین ماه را بر اساس همین احکام پرداخت می‌کنند و در مستمری اردیبهشت آن را یکجا پرداخت می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: 

«اگر احکام بازنشستگان بر مبنای محاسبه‌ی متناسب‌سازی در مستمری اصلاح نشود، بازنشستگان اعتراض شدید خود را اعلام می‌کنند. »

منبع: ایلنا
ارسال نظر: