یک چهارم جمعیت بیکار، در شهرهای مرزی

کدخبر: 2374823

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم مرزنشین علاوه بر استعداد ذاتی که دارند، استعداد تبدیل شدن به پایانه صادراتی کشور را هم دارا هستند و ما پیگیر تحقق این موضوعات هستیم.

محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: از زمان حضور و فعالیت ما در وزارت تعاون ۲ مصوبه خیلی خوب برای مردم ساکن در ۱۲۰ شهر مرزنشینان کشور داشتیم.

وی اضافه کرد: ۲۷ درصد جمعیت بیکار کشور ساکن  شهرهای مرزی  کشور هستند و این آمار، به هیچ عنوان آمار خوبی نیست و باید رعایت رفع معضل  بیکاری  در این نقاط چاره اندیشی شود.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مردم مرزنشین علاوه بر استعداد ذاتی که دارند، استعداد تبدیل شدن به پایانه صادراتی کشور را هم دارا هستند و ما پیگیر تحقق این موضوعات هستیم.

کریمی بیرانوند همچنین خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما مصوبه هیئت وزیران ایجاد معیشت و اشتغال پایدار در نقاط مرزی و جاهایی که مرزنشینان سکونت دارند بوده است و این مصوبه بسیار خوب و راهبردی است.

وی در ادامه اضافه کرد: بلافاصله پس از مصوبه هیئت وزیران کمیته ملی مصوبه فوق به ریاست وزیر تعاون تشکیل شد و تقسیم کار بین دستگاهی به طور کامل انجام شده و کمیته داخلی نیز در وزارتخانه تشکیل شده است. 

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: یک تفاهم نامه بسیار خوب با بنیاد علوی در خصوص تامین مالی اشتغال پایدار در مناطق مرزی کشور به امضا رسیده و هم اکنون  دبیرخانه اشتغال مرزی  کاملا فعال شده است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: با وجود اقدامات فوق ان‌شاالله اثر فعالیت و مصوبات در خصوص رفع بیکاری و همچنین ایجاد اشتغال پایدار درباره مناطق مرزی و مرزنشینان (به ویژه  کولبرها  و  ته‌ لنجی‌ها ) را ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سفرهایی که در مدت فعالیت ما در  وزارت   تعاون  به نقاط مختلف کشور داشتیم حداقل به ۳ تا ۴ استان مرزی هم سفر کرده‌ایم و مصوبات فوق شامل همه مردم ساکن در نقاط مرزی کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: