ر‌ئیسی: مشکلات مهاجران افغانستانی را مشکل خود می‌دانیم

کدخبر: 2374846

رئیسی با اشاره به مسائل مهاجران افغانستانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی نسبت به عزیزان افغانستانی احساس مسئولیت می‌کند

نسیم‌آنلاین: سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری هجدهمین سفراستانی دولت سیزدهم به مسئله‌ی رسیدگی به مهاجران افغانستانی پرداخت. رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد اروپایی‌ها نسبت به افغانستانی‌ها تاکید کرد که برخلاف اروپایی‌ها که مسئله افغانستان را فقط برای امیال و خواسته‌های سیاسی خود دنبال می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران نسبت به عزیزان افغانستانی احساس مسئولیت می‌کند.

رئیسی با اشاره به اهمیت تحصیل، اشتغال و زندگی مهاجران افغانستانی، تاکید کرد که این عزیزان مسلمان و متدین هستند و مشکلات آنان را باید مشکلات خودمان در نظر بگیریم.

رئیس جمهور اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری‌ها را برای رسیدگی به این مهاجران کافی ندانست و از تلاش دولت  برای شکل دادن به سازمان مهاجرین در وزارت کشور و دفاتر آن در استان‌ها از جمله استان خراسان رضوی خبر داد .

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در شهر تون‌شی چین، اعلام کرد که حدود یک میلیون افغانستانی از چند ماه پیش از سقوط دولت افغانستان به ایران آمده‌اند و آمار مهاجران افغانستانی در ایران به 5 میلیون نفر رسیده است. 

به نظر می‌رسد با موج جدید مهاجرت و مشکلات بسیاری که مهاجران افغانستان در ایران با آن مواجه هستند، این سازمان باید از توان و امکانات لازم برای تسهیل زندگی این افراد در ایران برخوردار باشد. 

ارسال نظر: