آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: 2375197

آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت:جمعی از نمایندگان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تهیه و تدوین کردند و در دستورکار کمیسیون مربوطه و جلسه علنی قرار گرفت. کار بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس به پایان رسیده و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی افزود: پس از آن شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام چند ایراد نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گرفت و این طرح مجددا به مجلس بازگشت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس بیان کرد: قرار است تا مجلس با اعضای مجمع جلسه‌ای داشته باشند تا درباره ایرادات و نکات مطرح شده بحث و تبادل نظر شود تا به یک توافق در این زمینه برسیم.

جوکار بیان کرد: مجلس طبق اسناد بالا دستی طرح‌هایی را برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی دارد که در همین راستا طرح اصلاح قوانین انتخابات مجلس و شوراها هم در دستورکار مجلس است.

نماینده یزد در مجلس اضافه کرد: کار بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و شوراها نیز به زودی در کمیسیون شوراها به اتمام می‌رسد و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر: