در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد؛

امیرعبداللهیان با الهام علی‌اف دیدار کرد

کدخبر: 2377222

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

نسیم آنلاین: در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد امیرعبداللهیان با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

تقویت روابط تهران و باکو و بررسی مسائل منطقه، محور گفت و گوهای حسین امیرعبداللهیان و الهام علی اف است.

نشست وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» از امروز چهارشنبه (۱۴ تیرماه)‌ در مرکز همایش های شهر باکو آغاز شده است و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سایر وزرای خارجه و معاونان وزرا و نمایندگان سران این جنبش از کشورهای مختلف در این اجلاس حاضرند.

همچنین دیدار با همتایان و معاونان وزرای خارجه از کشورهای فلسطین، سوریه، ازبکستان، اوگاندا، ترکیه، سومالی، بنگلادش، بورکینافاسو، اتیوپی، اندونزی، تونس، آفریقای جنوبی، هند و جمهوری آذربایجان در دستور کار امروز وزیر امورخارجه کشورمان است.

جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.
این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: