سه شنبه‌ای دیگر و آغاز اعتراضات سراسری علیه کابینه نتانیاهو

کدخبر: 2377438

دور جدید اعتراضات سراسری صهیونیستها علیه تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بویژه لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی از صبح امروز آغاز شده است.

نسیم آنلاین: به نقل از رسانه های فلسطینی، هرچند در طول هفته های گذشته تظاهرات و اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی در سرزمین های اشغالی ادامه داشته است اما معترضان از هفته گذشته به طور مشخص سه شنبه هر هفته را به عنوان روز اعتراضات سراسری تعیین کرده اند.

هفته گذشته معترضان در سراسر سرزمین های اشغالی به خیابانها آمده و خیابان ها و چهار راهها و میادین و جاده ها را بستند و همچنین در خیابانها چادر زدند و زندگی روزمره را مختل کردند. معترضان این روز را روز «اخلال» نامیدند

در طول روز سه شنبه بر شدت اعتراضات افزوده شد و پلیس از گاز اشک آور و گلوله های فلج کننده و ماشین های آب پاس علیه معترضان استفاده کرد و نیروهای پلیس سواره نظام نیز جلوی معترضان را سد کردند.

یکی از تجمع های اصلی اعتراضی جلوی دیوان عالی رژیم صهیونیستی در تل آویو و خیابان کاپلان برگزار شد.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین با معترضان درگیر شد و دهها نفر را بازداشت کردند.

معترضان امروز سه شنبه نیز حرکت اعتراضی گسترده و سراسری خود را «روز مقابله» نامگذاری کرده اند و انتظار می رود که هرچه از طول روز بگذرد بر شدت و گستردگی اعتراضات افزوده شود.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، هزاران معترض هم اکنون خیابان منتهی به ساختمان بورس در تل آویو و راههای منتهی به ساختمان وزارت جنگ در تل آویو را مسدود کرده اند.

این رسانه ها همچنین امروز اعلام کردند که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در آمریکا نیز قصد دارند که همزمان با دیدار اسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا مقابل کاخ سفید تظاهرات کنند.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: