مشهد تعطیل شد/هوا در شرایط خطرناک

کدخبر: 2377440

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افزایش حجم ریزگردها در هوای کلانشهر مشهد در روز بیست و هفتم تیر ماه موجب شد کیفیت هوای این کلانشهر از مرز اضطرار عبور کرده و وارد شرایط خطرناک شود.

نسیم آنلاین: مهدی اله‌پور بیان کرد: شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر با عدد ۳۲۶ از وضعیت اضطرار نشان دارد که در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان تردد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان این که کارگروه اضطراری آلودگی هوای کلانشهر مشهد نیز هم اکنون در حال برگزاری است ادامه داد: علت بروز پدیده گرد و غبار در هوای استان و مشهد فعال شدن کانون‌های داخلی استان و کانون خارجی قره قوم در ترکمنستان و وزش باد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:پیش بینی‌ها از تداوم این وضعیت تا پایان هفته جاری خبر می‌دهد و احتمالا هفته آینده نیز شاهد تکرار پدیده گرد و غبار و هجوم ریزگردها به این کلانشهر باشیم.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

براساس اعلام استانداری خراسان رضوی از ساعت ۱۲ امروز  سه شنبه  همه فعالیت‌های اداری، آموزشی و ورزشی در مشهد تعطیل شد.

همچنین در صورت تداوم شرایط آلودگی، موضوع تعطیلی شهر مشهد برای فردا، بررسی و درباره آن در جلسه امشب کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.

حجم ویدیو: 10.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
ارسال نظر: