نتانیاهو خطاب به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید

کدخبر: 2377584

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی که به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی رژیم بر فعالیت‌های کابینه‌اش است، گفت که آمریکا و دیگر کشورها نباید در امور داخلی «اسرائیل» دخالت کنند.

نسیم آنلاین: بنیامین نتانیاهو که پس از تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی به شدت تحت فشارهای داخلی و خارجی از جمله آمریکا قرار گرفته است، تصریح کرد: «در طول حکومت 16 ساله خود هیچ اظهارنظری در مورد امور داخلی سایر دموکراسی‌ها نکرده‌ام. همه درباره اسرائیل نظر می‌دهند. آنها درباره تحولات فرانسه و یا سایر کشورها هیچ اظهار نظری ندارند».

نتانیاهو افزود: در حال حاضر یک بحث بزرگ بین قوه قضاییه و مجریه در آمریکا در جریان است، ولی اظهار نظر در مورد آن برای من اهمیتی ندارد.

او با بیان اینکه تحت تاثیر فشارهای بین المللی قرار نخواهند گرفت، گفت که به عنوان کابینه منتخب تصمیمات خود را اجرایی خواهند کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها نباید در امور داخلی این رژیم دخالت کنند.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است. اما منتقدان بر این باورند که نتانیاهو با تصویب این لایحه به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی رژیم بر فعالیت‌های کابینه‌اش است.

کابینه نتانیاهو معتقد است که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: